۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۳۰۴۵۱
استان مرکزی؛
دوازدهمین جلسه ی قرارگاه پدافند زیستی استان، با محوریت جمع بندی مباحث تب خونریزی دهنده ی کریمه کنگو و با هدف پیگیری اقدامات عملی و اجرایی شدنِ دستورالعمل های ابلاغ شده و طرح برنامه ریزی های لازم جهت پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان، روز سه شنبه مورخ 96/8/2 با حضور مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل و سایر اعضا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دوازدهمین جلسه ی قرارگاه پدافند زیستی استان، با محوریت جمع بندی مباحث تب خونریزی دهنده ی کریمه کنگو و با هدف پیگیری اقدامات عملی و اجرایی شدنِ دستورالعمل های ابلاغ شده و طرح برنامه ریزی های لازم جهت پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان، روز سه شنبه مورخ 96/8/2 با حضور مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل و سایر اعضا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عسگری با اشاره به اهمیت حوزه ی سلامت و امنیت در پدافند غیرعامل و تاکیدات جناب آقای آقازاده استاندار محترم و با انگیزه استان درخصوص پیگیری جدی مباحث حوزه ی سلامت و پدافند غیرعامل همت اعضای قرارگاه زیستی را ستودنی دانست و خواستار ادامه ی این مسیر با جدیت بیشتر شد. وی در راستای پیگیری مصوبات پیشین از اعضای جلسه درخواست کرد که گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه نمایند و در پی آن نمایندگان دستگاههای عضو به بیان اقدامات صورت پذیرفته پرداختند.

مدیرکل پدافند غیرعامل پیشگیری در خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را مثبت ارزیابی کرده و رسیدگی به وضعیت کشتارگاه های استان را از برکات فعالیت های قرارگاه پدافند زیستی دانست. عسگری با اشاره به شروع فصل مهاجرت پرندگان انجام اقدامات پیشگیرانه را در مورد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را در دستور کار قرارداد و خواستار نظارت بیشتر بر زیستگاههای آبی استان شد.

عسگری در ادامه این جلسه تاکید کرد: باید در حوزه ی زیستی آگاهی جامعه را افزایش داد و با پیش بینی و پیشگیری وارد مباحث آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شد و می توان از ظرفیت برنامه های تلویزیونی در بالا بردن ضریب آگاهی استفاده نمود و در پایان عسگری خواستار فعالیت جمعی و هدفمند در قرارگاه زیستی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر