۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۳۰۴۲۲
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به دریافت مجوز ایجاد مرکز آپا (مرکز امداد امنیت رایانه‌ای) عنوان کرد: این مرکز با ظرفیت علمی ، انسانی و رایانه ای بسیار بالایی طی هفته آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به دریافت مجوز ایجاد مرکز آپا (مرکز امداد امنیت رایانه‌ای) عنوان کرد: این مرکز با ظرفیت علمی ، انسانی و رایانه ای بسیار بالایی طی هفته آینده افتتاح می‌شود.

مسعود الهامی افزود: مقدمات و زیرساخت اتصال وب سایت دستگاه های اجرایی به شبکه توزیع محتوای ملی برای اولین بار در کشور در استان کرمان انجام شده است و این شبکه در سرتاسر دنیا چندین سرور دارد و در کشور ما نیز هفت سرور را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی از هفته پدافند غیرعامل امسال می توانند برای اتصال به این شبکه اقدام کنند و در اولین اقدام وب سایت استانداری کرمان به این شبکه متصل خواهد شد.

الهامی بیان کرد: در حال حاضر 10 سرور در دستگاه های اجرایی استان کرمان مستقر شده و هرگونه بدافزاری که بخواهد وارد سیستم های استان شود در اسرع وقت شناسایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته بالغ بر دو هزار آسیب پذیری و حفره امنیتی و با اقدامات انجام شده از ابتدای سالجاری 51 درصد کاهش آسیب پذیری فضای مجازی را داشته ایم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر