۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۳۰۴۲۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی از تبیین برنامه های نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در شهرستانهای این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سردار جهانسری با اعلام این خبر گفت: از زمان ابلاغ برنامه های نکوداشت هفته پدافند غیرعامل توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور، اکیپی متشکل از کارشناسان، مشاوران و متخصصان حوزة پدافند غیرعامل این اداره کل برای تبیین اهداف پدافند غیرعامل در شوراهای اداری شهرستانها و شوراهای پدافند غیرعامل شهرستانها شرکت کرده اند و انتظار می رود تا زمان آغاز هفته پدافند غیرعامل، تمام شهرستانهای استان جلسات پدافند غیرعامل را برگزار کنند. 

مدیر کل پدافند غیر عامل استان آذربایجان شرقی افزود: در این جلسات محورهای اصلی همانند برنامه های شهرستانها در هفتة پدافند غیرعامل،تشکیل قرارگاههای سایبری و زیستی در شهرستانها، تبیین برنامه های آموزشی برای کارکنان، و مدیران شهرستانها و نیز اهمیت امنیت فضای سایبری دستگاههای اجرایی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. 

وی افزود: هدف ما این است تا کارگروههای پدافند غیرعامل را در شهرستانها فعال کنیم و از طرح ها و ایده های آنان در پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل کمک بگیریم. 

تبیین برنامه های پدافند غیرعامل در شورای پدافند غیرعامل شهرستانهای استان آذربایجان شرقی:

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی با تأکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان شهرستانی افزود: اساتید دانشگاهی و نخبگان شهرستانها باید در حوزه های هشت گانة پدافند غیرعامل ورود کنند و تهدیدات این حوزه های باید بومی سازی شده و سپس برای آن چاره ای اندیشیده شود. 

جهانسری افزود: اندازه و نوع تهدیدات در هر شهرستان بسته به موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی آن فرق می کند و نمی توان برای همة آنها نسخه ای واحد پیچید.

تبیین برنامه های پدافند غیرعامل در شورای پدافند غیرعامل شهرستانهای استان آذربایجان شرقی:

وی اظهار امیدواری کرد که در هفته پدافند غیرعامل برنامه های متنوعی از شهرستانها شاهد باشیم چراکه زیرساخت های این برنامه ها طی 4 سال گذشته آماده شده و شهرستانی در استان آذربایجان شرقی نیست که در آن مؤلفه های پدافند غیرعامل در برنامه های شورای اداری شهرستانها یا شورای پدافند غیرعامل شهرستانها تبیین نشده باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر