۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۳۰۳۹۳
همدان؛
جلسه هماهنگی برگزاری مانور نشت گاز کلر در شهرستان کبودراهنگ به ریاست جناب آقای صوفی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری در روز دو شنبه هفته گذشته در محل اداره کل پدافند غیر عامل استانداری تشکیل شد
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه هماهنگی برگزاری مانور نشت گاز کلر در شهرستان کبودراهنگ به ریاست جناب آقای صوفی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری در روز دو شنبه هفته گذشته در محل اداره کل پدافند غیر عامل استانداری تشکیل شد.

در ابتد صوفی ضمن عرض سلام و احترام و تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) به اهمیت و جایگاه برگزاری رزمایش ها در استان پرداخت و گفت : الحمداله با همکاری دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی امنیت محسوس و چشمگیری در کشور برقرار است و ایران اسلامی در میان ناآرامی های منطقه جزیره امن و با ثباتی می باشد که تا کنون دشمنان ایران نتوانسته اند به این امنیت خدشه ای وارد نمایند.

وی گفت: برگزاری مانور و رزمایش باعث می شود این آمادگی در مقابل تهدیدات دشمن بیشتر از گذشته شود و هماهنگی دستگاه ها نیز مورد سنجش و مشکلات و نقاط ضعف نیز رفع گردد  لذا رزمایش نشت گاز کلر در شهرستان کبودراهنگ و منطقه سرزمینی پایگاه هوایی شهید نوژه باعث می شود دستگاه های ذیربط استانی و شهرستانی با نحوه مقابله با تهدیدات احتمالی در این خصوص آشنایی کامل داشته باشند .

گاز کلر به عنوان یک بمب شمیایی است که در صورت بروز حادثه خطرات زیادی را به وجود خواهد آورد که شناختن راههای مقابل با آن بسیار ضروری و مهم می باشد .

یکی از اقدامات مهم اداره کل پدافند غیر عامل در مقابل با شناسایی تهدیدات داخلی و خارجی ، تهیه طرح جامع پدافند غیر عامل در استان می باشد که به وسیله آن مراکز مهم و ثقل و همه مراکزی که به عنوان تهدید در استان شناخته می شود شناسایی می گردد و پس از رصد و پایش آن راه های مقابله با آن نیز مشخص می گردد .

در ادامه مهندس جعفری مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند آبفا به تشریح مخاطرات گاز کلر و لزوم آمادگی دستگاهها با توجه به تهدیدات اخیر منطقه و سناریوی مانور پدافندی مشترک اطفا نشت گاز کلر شهرستان کبودرآهنگ پرداخت .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر