۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۳۰۳۶۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی:
احمد جهانسری گفت: پایش تهدید ها و تهیه و ارائه راهکارهای مناسب مقابله با انواع تهدیدات از وظایف و اهداف اصلی در حوزه پدافند غیرعامل است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، احمد جهانسری روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان هشترود با موضوع پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل تنها در حوزه فیزیکی نیست بلکه این مبحث مهم باید فرهنگ سازی شود و همه افراد آموزش های لازم را فراگیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور با انواع تهدیدهای سایبری، پرتوی، شیمیایی، زیستی و اقتصادی مواجه است افزود: آموزش نقش مهمی در پدافند غیرعامل دارد و این آموزش ها باید از کلاس های درس شروع شود.

جهانسری بر اهمیت آموزش در پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: تاکنون بیش از 5000 مدیر مدرسه آموزش های لازم در این زمینه را فراگرفته اند و اهمیت این نوع پدافند برای تمامی کارکنان دستگاه های اجرایی بازگویی شده است.وی به سیل اوایل سالجاری در برخی از شهرستان ها استان و حادثه غله زار آذرشهر اشاره کرد و گفت: زمانیکه از پدافند غیرعامل استان برای استفاده از زیر پل غله زار به عنوان زیرگذر استعلام شد جواب ما منفی بود.

فرماندار هشترود نیز در این جلسه گفت: رودخانه 'شهر چایی' نیاز به لایروبی دارد و متاسفانه ریخته شدن فاضلاب های شهری به داخل این رودخانه که از وسط شهر عبور می کند موجب ایجاد بوی بد در شهر می شود.

حسن مستفید همچنین خواستار ساخت و ایجاد پل های روستاهایی که بر اثر سیل سال گذشته از بین رفته اند شد.
شهرستان هشترود با وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع در 120 کیلومتری تبریز واقع است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر