۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۳۰۳۶۵
خسروجردی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تهران:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران گفت:در هنرستان پیام منطقه ۵ غرب تهران برنامه های هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل در روز ۶ آبانماه کلید خواهد خورد و یکهزار دانش آموز آموزش دیده در این مراسم به خط شده و رزمایشی در این مدرسه برگزار می شود.
به گزارش پایداری ملی،جلسه برنامه ریزی برگزاری هفته نکوداشت پدافند غیرعامل به ریاست خسروجردی مدیرکل پدافند غیرعامل استان  با حضور اعضای ستاد و جمعی از مدیران استانداری تهران برگزار شد.

خسروجردی در این جلسه با اشاره به برنامه ریزی هایی که به منظور برگزاری هفته نکوداشت پدافند غیرعامل (ششم تا دوازدهم) آبانماه در نظر گرفته شده است گفت: همانند سال های گذشته بیلبوردهای حمل و نقل جاده ای استان تهران به منظور بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل و فرهنگ سازی این حوزه جانمایی شده است و برنامه ملی پدافند غیرعامل هشتم آبانماه با حضور سردار جلالی و مسئولان لشگری و کشوری در سالن همایش های صدا و سیمای استان تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: نخستین روز هفته پدافند غیرعامل در ۷۲مدرسه منتخب استان تهران  صبحگاه مشترک برگزار خواهد شد که برنامه شاخص آن با حضور سردار جلالی انجام خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران با بیان اینکه نقش دانش آموزان برای فرهنگ سازی پدافند غیرعامل بسیار موثر است تصریح کرد: در هنرستان پیام منطقه ۵ غرب تهران برنامه های هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل در روز ۶ آبانماه کلید خواهد خورد  و یکهزار دانش آموز آموزش دیده در این مراسم به خط شده و رزمایشی در این مدرسه برگزار می شود.

به گفته خسروجردی؛همایشی ملی به منظور ایمن سازی زیرساخت های مراکز حیاتی،حساس و مهم و اماکن شهری در ۶ آبانماه برگزار خواهد شد و دانشگاه صنعتی شریف میزبان برگزاری مراسم ملی است.

وی ادامه داد: در روز هفتم آبانماه همچون سال های گذشته جشنواره سلمان فارسی برگزار خواهد شد و همه مقالات علمی و موضوعات پدافند غیرعامل که در دبیرخانه جشنواره بررسی و منتخب شده اند ارائه می شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه همایش ملی پدافند غیرعامل با حضور مسئولان لشگری و کشوری در روز هشتم آبانماه برگزار خواهد شد عنوان کرد: برگزاری رزمایش سایبری و دهم آبانماه رزمایش ملی قطع برق در مراکز حیاتی مهم و حساس را خواهیم داشت که برق ۱۲۰ مرکز منتخب در استان تهران قطع خواهد شد و میزان آمادگی در مواجهه با شرایط بحرانی در مراکز حساس بررسی می شود.

خسروجردی با اشاره به اینکه بیش از ۱۸۵ برنامه در حوزه هفته پدافند غیرعامل در استان تهران برگزار خواهد شد گفت: برگزاری سناریو حمله شیمیایی در ۱۱ آبانماه در ایستگاه مصلی،سخنرانی ائمه جماعات مساجد در استان تهران از ششم تا دوازدهم آبانماه و مانور دورمیزی و عملیاتی مقابله با رخدادهای شیمیایی با سناریو گاز کلر در شهر تهران از جمله برنامه های پیش رو است.

وی در پایان به برنامه های صدا و سیما و اهمیت فرهنگ سازی آشنایی با پدافند غیرعامل از سوی این سازمان نیز اشاره کرد و افزود:  در آخرین جلسه شورای پدافند غیرعامل در استانداری تهران تفاهم نامه ای با کتابخانه های عمومی انجام شده است که کتبی در حوزه فرهنگ سازی این مجموعه در اختیار مراجعین قرار بگیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر