۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۳۰۳۴۲
صبح روز جاري جلسه هماهنگي تمرين عملياتي قطار شهري اصفهان به رياست صفدريان مديركل پدافند غيرعامل استان و باحضور كليه دستگاههاي اجرايي ، نظامي ، انتظامي ، خدماتي و امدادي در محل استانداري برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، صبح روز جاري جلسه هماهنگي تمرين عملياتي قطار شهري اصفهان به رياست صفدريان مديركل پدافند غيرعامل استان و باحضور كليه دستگاههاي اجرايي ، نظامي ، انتظامي ، خدماتي و امدادي در محل استانداري برگزار شد.

در اين جلسه صفدريان دو رويكرد اساسي در پدافند غيرعامل را مصون سازي زيرساختها و تضمين حوزه هاي خدمات رسان ضروري به مردم خواند ودر اين راستا حوزه قطار شهريرا از مهمترين زيرساختهاي خدمات رسان ضروري معرفي نمود .

جلسه هماهنگي تمرين عملياتي قطار شهري باحضور مديركل پدافند غيرعامل استان اصفهان

وي گفت : بعضي از زيرساختها هدف مناسبي جهت ضربه زدن دشمن به اقتدار ملي در كشور ما محسوب مي شوند كه سيستم قطار شهري از اين دست زيرساختها مي باشد، و امروزه مصاديق قابل توجهي از حوادث عمدي و غير عمدي در خصوص مترو در سرتاسر جهان وجود دارد. همچنين اشاره كرد با توجه به اينكه يك سري از اقدامات توسط مجري ايجاد اينگونه زيرساختها اجرايي مي شود و سري ديگردر حوزه بهره برداري به آن رسيدگي مي شود ، پدافند غيرعامل در عين ارائه مشاوره درحين شكل گيري زيرساختها ، زمان بهره برداري نيز اقدامات آمادگي ساز را پيگيري مي نمايد .

ایشان با بيان اينكه قطار شهري زيرساخت درون سازماني نيست كه مربوط به يك سازمان خاص باشد، بلكه به عنوانيك زيرساخت ملي براي تمام دستگاههاست ، مترو را به عنوانيكي از شاخصه هاي توان و اقتدار، همچون پرچم يك ملت برشمرد و عنوان كرد كه امروزه متروها نشان از غناي فني ، مالي ، اقتصادي و فرهنگي هر كشور و از جمله استان اصفهان دارد. وي با اشاره به اينكه تا كنون با توجه به كمبود اعتبارات مالي در دولتهاي دست اندركار اين پروژه استاني ، مسائل پدافندي و آمادگي هاي لازم به طور مستمر پيگيري نشده است، افزود: همه دستگاهها مي بايست به لحاظ اينكه مسئله مترو بسيار خاص و استراتژيك مي باشد به نوعي در اين پروژه همكاري لازم را داشته باشند تا در صورت رخداد در زمان واقعي بهترين اقدامات پيشگيرانه به اجرا درآيد.

در ادامه خلاصه اي از اقدامات دو سال اخير در راستاي برگزاري تمرين عملياتي پدافند غيرعامل مترو را ارائه نمود. سپس مرادي مديربحران و پدافند غيرعامل شهرداري اصفهان ضمن اشاره به دو حوزه سازمان قطار شهري و شركت مترو اصفهان به وظايف هريك از اين دو حوزه از جمله جانمايي و ساخت تونل هاي قطار و نيز جابه جايي مسافرين ، هدف از برگزاري اين تمرين عملياتي را ارزيابي دستگاهها، نيروهاي خدماتي ، امدادي و اجرايي عنوان و مهمترين هدف را فرهنگ سازي و آمادگي شهروندان در زمان بروز تهديدات مطرح نمود. سپس در خصوص زمان ، مكان ، فرماندهي عمليات ميدان ، تشكيل اتاق مديريت عمليات ، تشكيل تيم هاي ارزيابي مواردي را بيان نمود. در ادامه سناريوي تمرين عملياتي براي حاضرين در جلسه تشريح و در پايان هريك از اعضاء نظرات و پيشنهادات خود را در خصوص زمان و مكان و نحوه برگزاري مانور بيان نمودند .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر