۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۳۰۳۳۹
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اکثریت مردم کرد عراق خواهان یکپارچگی کشور خود هستند، گفت: حضور آمریکا در منطقه به سر آمده و ترامپ هم بی‌جهت دست و پا می‌زند.
به گزارش پایداری ملی، علی‌اکبر ولایتی در اصفهان پیرامون باز پسگیری کرکوک و خنثی‌شدن توطئه اسرائیل و آمریکا اظهار داشت: خوشبختانه با تدبیر و روشن‌بینی نخست وزیر عراق، دولت و پارلمان این کشور، توطئه تجزیه عراق که صهیونیست‌ها طراحی کرده و آمریکایی‌ها از آن حمایت کردند با بازپس‌گیری کرکوک بدون خون‌ریزی خنثی شد.

وی ادامه داد: این موضوع حکایت از تدبیر درست دولت عراق، حمایت مردم این کشور، نیروهای ارتش و حشدالشعبی دارد. آنها توانستند کرکوک که شهر مهمی است و کردها، شیعیان، ترکمن‌ها و سنی‌های عرب قرن‌هاست برادروار در آن زندگی می‌کنند را بازپس گیرند و  در کنار هم باشند، به این ترتیب آنها از قید طرح تصنعی استقلال کردستان عراق آزاد شدند.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکثریت قریب به اتفاق مردم کرد عراق خواهان یکپارچگی کشور خود هستند، برخلاف اینکه بارزانی به‌دنبال اجرای طرحی بود که از بیرون به او دیکته شده بود، اما مردم تابع منافع ملی عراق شده و در جهت حفظ تمامیت ارضی کشور خود تلاش می‌کنند، ان‌شالله در آینده شاهد پیشرفت دولت و مردم عراق که بیشترین مشترکات را با ما به عنوان همسایه دارد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اگر دولت قانونی عراق، سوریه، لبنان از ما برای هر نوع کمکی درخواست کنند در جهت پیشرفت اهداف ملی آنها از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد، گفت: عمر نفوذ و حضور آمریکا در منطقه به سر آمده و ترامپ هم بی‌جهت دست و پا می‌زند.

ولایتی با بیان اینکه آمریکایی‌ها دیگر در جهان آبرویی ندارند، گفت: آمریکایی‌ها باید عیب را در خود پیدا کنند، بهترین راه چاره برای رهایی یافتن از شکست‌ها این است که به کشور خود رفته و بگذارند که مردم منطقه با تعامل یکدیگر سرنوشت منطقه را خود تعیین کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر