۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۴
کد خبر: ۳۰۳۱۷
مدیرعامل مجمع خیرین کشور:
مجتبی رحماندوست خاطرنشان کرد: اگر هر محله‌ای یک بنیاد خیریه ایجاد شود خشت خشت جامعه یک سازمان پدافند غیرعامل در برابر جبهه حق و باطل خواهد شد، چراکه جبهه حق و باطل تا ظهور امام عصر(عج) ادامه دارد، بنابراین باید هر جامعه کوچک و بزرگی یک بنیاد خیریه داشته باشند و از لحاظ مادی کسانی را که دچار مشکل هستند را تحت حمایت قرار دهد.

به گزارش پایداری ملی، مجتبی رحماندوست پیش از ظهر امروز در ششمین نشست فصلی مجمع خیرین کشور که در صحن صاحب‌الزمان(عج) سالن آیت‌الله خامنه‌ای حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: برنامه اصلی مجمع خیرین کشور خیرسازی و همچنین ایجاد مجامع خیریه در محل‌هایی که امکان کار خیر وجود دارد، است.

وی  با اشاره به نیاز مالی شدید در مجموعه‌های کشور من‌جمله بیمارستان‌ها افزود: کارگروه پزشکی مجمع خیرین کشور با مساعدت‌های قانونی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داد تشکیل شده است و مجمع خیرین به دنبال ایجاد صدها واحد خیریه در بیمارستان‌های دولتی است.

مدیرعامل مجمع خیرین کشور ادامه داد: صدها بیمارستان دولتی در کشور وجود دارد که برای توسعه و تجهیز آن‌ها در کشور نیاز به کمک خیرین هست بنابراین هر محلی به محوریت مسجد، اتحادیه‌های صنفی و مجموعه قوم‌وخویش که می‌توانند نیازهای مادی را تأمین کنند باید در این راستا کمک کنند.

وی ابراز کرد: به دنبال آن هستیم که با شناسایی نیازهای موجود در جامعه  بنیادهای خیریه در مجموعه‌های کوچک و بزرگ ایجاد کنیم.

رحمان دوست با اشاره به آیه 7 سوره طلاق گفت: بر اساس این آیه انسانی که قدرت مالی دارد باید از وسع مالی خود استفاده و به دیگران کمک کند، بنابراین به‌منظور گسترش کار خیر در جامعه، باید حتی از کوچکترین کمک دریغ نکرد و باید هر ایرانی یک خیر باشد و در هر محله‌ای یک بنیاد خیریه تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر هر محله‌ای یک بنیاد خیریه ایجاد شود خشت خشت جامعه یک سازمان پدافند غیرعامل در برابر جبهه حق و باطل خواهد شد، چراکه جبهه حق و باطل تا ظهور امام عصر(عج) ادامه دارد، بنابراین باید هر جامعه کوچک و بزرگی یک بنیاد خیریه داشته باشند و از لحاظ مادی کسانی را که دچار مشکل هستند را تحت حمایت قرار دهد.

رحمان دوست تشکیل بنیاد حامیان دانشگاه تهران را مورد اشاره قرار داد و گفت: در هر زمانی دو امر درمان و آموزش به پول‌های دولتی متکی نبوده و از سوی خیرین اداره می‌شده است، و کار با اخلاص افراد خیر پیش رفته است.

وی با اشاره به شرایط میانمار گفت: صدها کودک در مرز بنگلادش مستقر شده‌اند و حقوق شهروندی آن‌ها به رسمیت شناخته‌ نشده است این کشور نیاز به کمک خیرین دارد و از کلیه خیرین دعوت می‌کنیم که در امر کمک به مسلمانان میانمار پیش‌قدم باشند.

مدیرعامل مجمع خیرین کشور با تأکید بر اینکه اگر کار وقتی برای خدا باشد ماندگار می‌شود، تصریح کرد: نباید نگاه قارونی به کار خیر داشت بلکه باید نگاه فی سبیل اللهی برای انجام کار خیر داشته باشیم تا در آن دنیا شرمنده شهدا و انقلاب اسلامی نباشیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر