۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۱۱
جهاددانشگاهی واحد کردستان به عضویت شورای پدافند غیرعامل و همچنین انجمن علمی این شورا در استان درآمد.
به گزارش پایداری ملی، در جلسه‌ای که با هدف انتخاب اعضای اصلی شورای پدافند غیرعامل استان کردستان برگزار شد، چیا سهراب نژاد رئیس جهاددانشگاهی واحد کردستان به عنوان عضو این شورا انتخاب شد. 

همچنین طی انتخاباتی که صورت گرفت، جهاددانشگاهی کردستان به عضویت انجمن علمی شورای پدافند غیرعامل استان که 10 نفر عضو دارد، درآمد. 

رییس جهاددانشگاهی در اولین حضور خود در این جلسه اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان با استفاده از تمامی مراکز و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود این آمادگی را دارد که با پدافند غیرعامل استان در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی همکاری نماید. 

چیا سهراب نژاد گفت: از جمله فعالیت‌های مرتبط با این حوزه در جهاددانشگاهی، گروه‌ فناوری‌های نوین ساختمان است که با سه رویکرد نانو در مصالح ساختمانی، پدافند غیرعامل و انرژی‌های نو به تصویب رسیده است. 

وی ادامه داد: همچنین اصلاح طرح‌های جامع شهری با رویکرد پدافند غیرعامل، مکان یابی و بررسی طرح اسکان موقت شهری در راستای مدیریت بحران، طرح مقاوم سازی و اصلاح سازه ساختمان‌های دولتی، طرح اولویت بندی ساختمان‌های عمومی و دولتی استان جهت تغییر کاربری در مواقع بحران، هوشمندسازی ساختمان‌ها و معماری آنها و همچنین سبک سازی و صنعتی سازی جهت اسکان سریع پس از بحران از جمله طرح‌های مرتبط با حوزه پدافند غیرعامل در جهاد دانشگاهی است. 

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان همچنین برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های حوزه پدافند غیرعامل استان اعلام آمادگی کرد و یادآور شد: ظرفیت‌ های مختلف جهاددانشگاهی می‌تواند حوزه پدافند غیرعامل را در استان حمایت کند. 

لازم به ذکر است؛ واحد دانشگاه صنعتی شریف و واحد تربیت مدرس از جمله واحدهای فعال جهاددانشگاهی کشور در زمینه پدافند غیرعامل هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر