۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۳۰۳۰۷
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور:
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: قاعدتا پدافند غیرعامل در ذات معماری ما و در ذهن مدیران ما باید قرار داشته باشد.
 معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: مشارکت مردم در اجرای پدافند غیر عامل اثربخشی بالایی برای جامعه در پی خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به صنعتی بودن استان قزوین بخش عمده ای از مواد غذایی کشور در این استان تولید میشود که باید در این زمینه مصون سازی جدی صورت پذیرد.

وی گفت: باید سیاست های کلی نظام در حوزه پدافند را اجرا کنیم که ۱۳ بند دارد که باید  مراکز خطرساز را ایمن سازی و از مراکز شهری دور کنیم و یا سالم سازی کنیم تا آلودگی نداشته باشد.

قاعدتا پدافند غیرعامل در ذات معماری ما و در ذهن مدیران ما باید قرار داشته باشد

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:پدافند غیرعامل باید در ذات معماری و نقاط حساس و مهم کشور باشد تا در مواقع موردنیاز امنیت کشور را تامین کند و آسیب ها به حداقل برسد.

وی یادآور شد: دولت اهتمام ویژه دارد که یک درصد از اعتبارات خود را به پدافند اختصاص دهند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ارتقای تاب اوری دستگاهها در پدافند غیر عامل مهم است باید زیرساختها ارتباط کمتری داشته باشند تا اگر یک بخش اسیب دید بقیه بخشها به کار خود ادامه دهد.

وی اظهار کرد: باید راهبردهای دوستانه و صلح جویانه را جدی بگیریم و با زبان ساده بومی سازی کتیم و این مسایل را به سادگی به مردم بگوییم تا همراهی انها را جلب کنیم.

 معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل افزود: بزرگان دینی در خصوص مقاوم سازی به ما توصیه کرده اند و امروز ما در پدافند غیرعامل می گوییم که تونل که در جاده می سازید حتما کنار گذر هم داشته باشیم. نیروگاه ما دو سوخته باشد، نانوایی ها هم با گاز و هم سوخت مایع کار کند.

وی بیان کرد: اگر پدافند غیر عامل در کشور جدی گرفته شود دشمن جسارت تجاوز نظامی به کشور را نخواهد داشت.

وی یادآور شد: برای نهادینه کردن پدافند غیر عامل باید فرهنگ سازی کنیم تهدیدات را به روز بدانیم که چیست و ان را برطرف کنیم و در این مسیر تمرین و رزمایش و مشارکت دادن مردم ضروری است.

وی گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل در حال اجرا در برخی استانهاست که یک سند راهگشاست که باید در قزوین هم اجرا شود، کارگروههای تخصصی را راه اندازی کنید، قزوبن می تواند استان پایلوت و شاخص کشور باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر