۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۳۰۲۸۲
مدیرکل پدافندغیرعامل استان هرمزگان در ستاد هفته نکو داشت پدافند غیرعامل:
دومین جلسه شورای پدافندغیرعامل استان هرمزگان با رویکرد نکوداشت هفته پدافندغیرعامل با حضور اکرمی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی، سجادی مدیرکل پدافندغیرعامل و اعضای شورا با تشریح برنامه ها و دستورالعمل های اجرایی هفته مذکور برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در دومین جلسه شورای پدافندغیرعامل استان سجادی اظهار داشت: اصلی ترین موضوع،  آمادگی کامل دستگاه های اجرایی در برابر حوادث و در شرایط بحرانی است  و باید با برنامه ریزی ،تقویت ساختار های مدیریتی،تجهیز وتامین منابع ،انجام تمرین و رزمایش این آمادگی را افزایش داد.

هفته پدافندغیرعامل تمثیلی از یک موقعیت خاص است آمادگی باید در تمامی ساعات و روزهای سال استمرار داشته باشد.

سپس وی از برگزاری جشنواره ادبی،علمی و فرهنگی در سطح استان و همایش علمی و تخصصی مصون سازی زیر ساخت های کالبدی کشور با حضور مهندسین دستگاه ها،دانشگاه ها،سازمان نظام مهندسی، شرکت های مهندسین مشاور و نیروهای مسلح و برپایی نمایشگاه دستاورد های کارگروه های دوازده گانه پدافندغیرعامل در محل دانشگاه آزاد اسلامی در طول هفته نکو داشت پدافندغیرعامل خبرداد و از لزوم فرهنگ و نهادینه سازی پدافندغیرعامل در قالب توزیع بروشور،نصب بنر،پخش کلیپ و تیزر در تلویزیون های سطح شهر ، انجام صبحگاه مشترک در مدارس با همکاری بسیج دانش آموزی و  اختصاص یک صفحه از روزنامه های کثیرالانتشار استان به مقوله پدافندغیرعامل  در طی ایام سخن گفت.

در ادامه وی ضمن تقدیر وتشکر از عملکرد کارگروه ها وتشریح رئوس برنامه ها بیان داشت تیم ارزیابی متشکل از اعضای داخلی اداره کل پدافندغیرعامل تشکیل گردیده و در طی دو هفته به بررسی عملکرد ادارات خواهد پرداخت.

در پایان اکرمی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان این که یکی از راه‌های ادای دین به انقلاب و صیانت از کشور، رعایت اصول پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: اقدامات کارگروه پدافند غیرعامل در استانداری هرمزگان و بخش‌های زیرمجموعه آن در هر کدام از ادارات و دستگاه‌ها، اندیشیدن تدابیری است که در سال 96 استحکامات و توانمندی ما را در مصون‌سازی به نسبت سال قبل رو به رشد نشان دهد.

معاون استاندار هرمزگان در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که برای عمومی‌سازی پدافند غیرعامل باید در عرصه‌های مختلف پیگیری و تلاش کرد، اظهار داشت: رویکرد ما در نمایشگاه امسال باید به گونه‌ای باشد که همه مردم را پای کار آورده و مصون‌سازی را به یک امر عمومی در همه عرصه‌ها تبدیل کند.

اکرمی گفت: ما در جمهوری اسلامی نیازمند آن هستیم که به گونه‌ای خودمان را آماده کنیم که در رفتارهای ما ابعاد بازدارندگی برجسته شود چرا که در دنیای پرتلاطم امروز هیچ ملتی بقا نخواهد داشت مگر آنکه از ابرازهای دفاعی و بازدارندگی خوبی برخوردار باشد.

وی در پایان خواستار بازدید کارمندان ادارات از نمایشگاه پدافند غیرعامل که در هفته پدافند غیرعامل در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار می‌شود، شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر