۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۳۰۲۲۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم تأکید کرد؛
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم گفت: اجرای طرح‌های پدافند غیر عامل به منظور پیشگیری از حوادت غیر طبیعی را ضروری دانست.
به گزارش پایداری ملی، سید حسن رضوی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: بر اساس بند ز تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۳۹۶ کل کشور، تمامی سازمان و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به منظور پیشگیری از حوادث غیر طبیعی ناشی از تهدیدات و آسیب‌پذیری‌های موجود که دارای زیرساخت‌های مهم و حیاتی هستند باید یک درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود را برای اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل و مصون‌سازی زیرساخت‌های همان دستگاه هزینه کنند.

وی با بیان این‌که هزینه در زمینه پدافند غیر عامل باید با هماهنگی سازمان پدافند غیر عامل استان یا کشور باشد، اظهار کرد: میزان اهمیت و حیاتی بودن زیرساخت‌های دستگاه‌ها و سازمان‌ها توسط سازمان پدافند غیر عامل مشخص می‌شود و این سازمان باید دستگاه‌های مشمول را شناسایی کند و سازمان‌های مشمول نیز باید اقدامات لازم را در زمینه مصون‌سازی انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم بیان کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌هایی دولتی و غیر دولتی که توسط سازمان پدافند غیر عامل مشمول اجرای طرح مصون‌سازی زیرساخت‌ها شناخته می‌شوند باید ضمن اختصاص اعتبار، در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند در غیر این صورت باید پاسخگوی نهادهای نظارتی باشند.

رضوی با تأکید بر ضرورت توجه به پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی و نظارت مستمر اقداماتی صورت گیرد تا ضمن اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های پدافند غیر عامل، شاهد تأثیرات مثبتی نیز در این زمینه باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر