۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۳۰۲۱۷
در راستای اجرای نظام برنامه‌ریزی و مدیریت عملکرد:
این جلسات که در شش گروه بنا به صلاح‌دید اداره کل و درخواست برخی دستگاه‌ها تشکیل شد، به منظور تبیین گزارش ارسالی دستگاه‌ها و کارنامه صادر شده برای آنها از سوی اداره کل بوده‌است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، رییس گروه طرح و اجرای اداره کل پدافند غیرعامل در پایان جلسات سه روزه‌ی توجیهی - آموزشی برای دستگاه‌های اجرایی استان، برآیند حاصل شده از مباحث ارائه شده و گفت‌وگوهای صورت گرفته را مثبت ارزیابی نمود؛ ایشان همچنین با اشاره به بازخوردهای حاصل شده از سوی دستگاه‌های اجرایی پس از این جلسات نتایج حاصل را، در جهت تصحیح و تکمیل اقدامات و مستندات مربوط به تهیه گزارش عملکرد، موثر دانست.
برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

جلسات توجیهی - آموزشی پدافند غیرعامل با حضور دبیران کمیته‌های پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی در محل سالن جلسات ساختمان شهید رجایی استانداری برگزار گردید. خانم انصاری در گزارش مختصری از چگونگی  جلسات و مباحث مطرح شده در آن‌ها افزود: در راستای اجرای اهداف سالانه پدافند غیرعامل و نظام ارزیابی عملکردی که ذیل آن‌ها به صورت چهارماهه تعریف گردیده است، دستگاه‌های اجرایی با توجه به اقدامات و مستندات خود در هر هدف و همچنین بصورت کلی رتبه‌بندی می‌شوند. این جلسات که در شش گروه بنا به صلاح‌دید اداره کل و درخواست برخی دستگاه‌ها تشکیل شد، به منظور تبیین گزارش ارسالی دستگاه‌ها و کارنامه صادر شده برای آنها از سوی اداره کل بوده‌است. جلسات مذکور هر کدام در سه بخش پیگیری شد؛ در بخش ابتدایی روسای گروه و کارشناسان اداره کل در جهت شفاف‌سازی روند صدور کارنامه‌ها، چگونگی امتیازدهی در این نظام ارزیابی و علل عدم کسب امتیاز در برخی اهداف توضیحات مبسوطی داشتند، در ادامه با هدف استفاده از تجارب و به اشتراک گذاری دانش بوجود آمده در اقدامات دستگاه‌های هرگروه ذیل اهداف پدافند غیرعامل، نماینده یک‌ دستگاه برتر و منتخب، خلاصه گزارشی در خصوص اهداف و برنامه‌های عملیاتی خود، سطح بندی مراکز ثقل و دارایی‌ها، آموزش کارکنان و ایمنی سرورها ارائه نمود؛ پایان هر جلسه نیز به بیان نقطه نظرات دستگاه‌ها در موارد مطرح شده و پاسخ‌گویی به سوالات ایشان اختصاص یافت. ایشان همچنین اظهار داشتند موضوعات زیر در هر جلسه به مدعوین خاطرنشان شده‌است:
  • ارسال اهداف و برنامه عملیاتی به عنوان شرط اولیه ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و صدور کارنامه بوده‌است.
  • مستندات آموزشی (شامل: عنوان دوره‌ها، زمان اجرای دوره، ساعت، تعداد شرکت کننده و تعداد کل کارکنان دستگاه) در ارزیابی اقدامات آموزشی دستگاه‌های اجرایی دارای اهمیت است.
  • تکمیل گزارش عملکرد، خوداظهاری و ارسال مستندات احتمالی تا 12 مهرماه به عنوان مبنای اصلی رتبه بندی و تقدیر از دستگاه‌های برتراستان خواهدبود.
  • دستورالعمل هفته پدافند غیرعامل به تمام دستگاه‌های اجرایی سطح استان در هفته جاری ارسال می‌شود تا برنامه‌ریزی‌ها در قالب مشخص شده صورت پذیرد که البته در سیاست‌های امسال اداره کل، اقدامات نوآورانه و خلاقانه جایگاه ویژه‌ای خواهدداشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر