۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۳۰۱۳۷
در دیدار سردار جلالی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد؛
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: لازم است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشارکت و همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور تهدیدات این حوزه را شناسایی و الزامات مصون سازی این حوزه را تهیه و تدوین کنند.

به گزارش خبرنگار  پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور  به همراه جانشین قرارگاه پدافند سایبری و معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات پدافند غیرعامل کشور در دیدار با مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تبریک انتخاب و اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی در محل این وزارتخانه،آرزوی دوام توفیقات و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و امت شهید پرور در این سنگر بسیار مهم کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور،  تهدیدات دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی در فضای سایبر و وابسته تر شدن روز افزون کشور به این فضا را امری جدی برشمرد و خاطرنشان کرد: لازم است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشارکت و همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور تهدیدات این حوزه را شناسایی و  الزامات مصون سازی  این حوزه را تهیه و تدوین کنند.

سردار جلالی افزود: مصون سازی کامل زیرساخت های حیاتی و حساس کشور در برابر طیف تهدیدات دشمنان نظام جمهوری اسلامی، نیازمند همکاری همه بخش های مسئول در حوزه های دفاعی، امنیتی و ایمنی است.

همچنین در این دیدار مهندس جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروزه با گسترش فناوری در حوزه سایبر،  با تهدیدات این فضا از جمله اینترنت اشیا روبرو هستیم که باید با شناسایی تهدیدات این حوزه،  ملاحظات و الزامات  پدافندی تهیه و بکارگیری کرد.

وی افزود: توجه به پدافند غیرعامل فیزیکی و  تعیین شاخص های تاب آوری زیرساخت های ارتباطی کشور و سایر زیرساخت های وابسته به آن از اولویت های کاری این وزارتخانه می باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  تهیه طرح های واکنش اضطراری و بازیابی از حوادث و تهیه دستوالعمل ها و آیین نامه های مربوطه را امری ضروری قلمداد کرد.

وی تاکید کرد: باید راهبردی مشترک با سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص نحوه بهره گیری از تأمین کنندگان خارجی محصولات و خدمات مورد نیاز کشور با رعایت مصالح و منافع کشور تهیه و تنظیم شود.

جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خواستار یاری بیشتر سازمان پدافند غیرعامل کشور به این وزارتخانه در راستای تحقق سیاست های کلی نظام در حوزه پدافند غیرعامل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر