۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۳۰۱۱۶
سردار عراقی‌زاده:
معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تکفیری‌ها در چند نوبت از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند، گفت:پزشکان و پرستاران نیروهای مسلح باید برای چنگ بیولوژیک آماده باشند.
به گزارش پایداری ملی، سردار حسن عراقی‌زاده معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در هفتمین همایش بهداشت و درمان نیروهای مسلح، گفت: اولین نکته‌ای که باید ما در نیروهای مسلح به آن توجه کنیم رضایتمندی مراجعین به بیمارستان‌های این نیروها است. هیچ بیماری نباید به بیمارستان‌های ما مراجعه کند و ناراضی بیرون برود.

وی افزود: موضوع دیگر توجه به طب رزمی است، فلسفه وجودی بهداشت و درمان  نیروهای مسلح همین است‌، به‌ویژه در مرزها استدعای من این است که  در بُعد خدمات درمانی و بهداشتی به این مناطق بیشتر رسیدگی شود.

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح به بیانات رهبر معظم  انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: ما در حوزه سلامت اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را تعریف کنیم، تعریفی بهتر ازپیشگیری از بیماری را پیدا نکردم، هزینه پیشگیری یک دهم درمان است.

سردار عراقی‌زاده با اعلام اینکه همه بیمارستان‌ها در حال گسترش هستند، اضافه کرد: بیمارستان‌های نیروهای مسلح باید مجهز به تخت‌های تروما، مسمومیت و درمان جنگ‌های ویژه باشد این موضوع در ابلاغیات قرارگاه خاتم هم بوده است.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته چندین نوبت تروریست‌های تکفیری از سلاح‌های شیمیایی استفاده کردند، افزود: چه تضمینی وجود دارد که این اتفاق  در مرزهای ما انجام نشود. پزشکان و پرستاران ما باید آموزش لازم برای مقابله با جنگ‌های نوین و بیولوژیک را ببینند. مراکز درمانی نیروهای مسلح باید به عنوان یک الگو در سطح کشور مطرح باشند

سردار عراقی‌زاده با تاکید بر اینکه اقدامات پژوهشی و آموزشی ما باید متناسب با طب رزمی باشد، گفت:  نیروهای مسلح دو دانشگاه بزرگ پزشکی دارد و در دو  دانشگاه علوم پزشکی ارتش و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) نباید تحقیقاتی که در سایر دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود را برایش وقت صرف کند.

وی با بیان اینکه باید به مسئله آموزش خود امدادی توجه کنیم، اظهار داشت: در جنگ‌های آینده معلوم نیست با توجه به شرایط  بتوانیم در کنار نیروهای خود پزشک و پرستار داشته باشیم، لذا نیروهای ما باید در زمینه خود امدادی به مهارت برسند مخصوصاً نیروهای حاضر در یگان‌های عملیاتی باید به این مهارت دست پیدا کنند.

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت:امروز تمام یگان‌های مرزی ما این قابلیت را دارند تا بتوانند به یکی از بیمارستان‌های شهری از طریق فیبرنوری و تله مدیسین متصل شوند و راهنمایی‌ها را در هنگام بحران و حوادث دریافت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر