۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۹۸۷۱
در جلسه شورای پدافند غیر عامل آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: از طرح موضوع پدافند غیر عامل در کشور حدود یک دهه می گذرد ولی دستگاه های اجرایی به وظایف خود در این حوزه حساس، عمل نکرده اند.
به گزارش پایداری ملی، وی برگزاری دوره آموزشی تبیین مفاهیم پدافند غیر عامل را بین مسئولان، دانش آموزان و دانشجویان ضروری خواند و اضافه کرد: آگاه سازی مردم از ظرفیت زیر ساخت های آب، گاز، برق و راه از طریق مصاحبه مسئولان با رسانه های گروهی، گام نخست در تشریح پدافند غیر عامل است.

وی به برگزاری همایش ملی پدافند غیر عامل با محوریت سمن ها در آذرماه امسال در شهرستان آستارا اشاره و اظهار کرد: روسا و استادان دانشگاه ها ، دانشجویان را به تحقیق در حوزه پدافند غیر عامل سوق دهند تا این موضوع مهم جنبه علمی پیدا کند.

رنجکش ادامه داد: برگزاری همایش های ملی باعث تقویت گردشگری علمی و مراکز آموزش عالی و تولید نشاط اجتماعی می شود و در این راستا از ظرفیت و امکانات دستگاه های اجرایی بهره خواهیم گرفت.

محممهدی مظفری معاون سیاسی - اجتماعی فرماندار آستارا نیز در این جلسه گفت: کارگاه پدافند زیست محیطی، کارگاه آموزشی تهدیدات فضای سایبری، رزمایش تخلیه و اسکان اضطراری، مانور استفاده از سوخت دوم و سوم در نانوایی ها، برپایی نمایشگاه عکس و سخنرانی در بین دانش آموزان با موضوع پدافند غیر عامل از برنامه های هفته پدافند غیرعامل در آستارا خواهد بود.

دوم تا هفتم آبان ماه ، هفته پدافند غیرعامل است.

** فرماندار آستارا: شوراهای اسلامی در توسعه روستاها نقش اساسی دارند

یونس رنجکش در نشست با بخشدار و رئیس جدید شورای اسلامی بخش مرکزی آستارا گفت: شورای اسلامی بخش، باید مکمل بخشداری باشد تا عملکردش مورد رضایت مردم قرار گیرد و این همراهی، نقش مهمی در توسعه دارد.

وی افزود: شورای بخش با برنامه ریزی درست می تواند در تولید و ارائه خدمات به روستائیان با هدف توسعه پایدار گام بردارد.

فرماندار آستارا ارائه تسهیلات و حمایت های دولت از روستاها را فرصتی برای اشتغالزایی خواند و اضافه کرد: دولت با وجود مشکلات فراوان، بسترهای توسعه روستاها را فراهم کرده و باید از این فرصت به درستی استفاده شود.

شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 62 روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر