۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۲۹۸۵۲
مديركل پدافند غيرعامل استانداري:
مديركل پدافند غيرعامل استانداري يزد در بازديد از منطقه ويژه اقتصادي، ناحيه شهرك هاي صنعتي يزد و تصفيه خانه شركت شهرك ها با بيان اينكه منطقه ويژه اقتصادي يزد يكي از حسّاس ترين نقاط تامين نيازهاي اساسي و معيشت مردم استان است، بر رعايت اصل پراكنش در جانمايي تجهيزات و كارخانجات اين منطقه تاكيد كرد.
به گزارش خبرنگاری پایداری ملی، «محمدصادق طهماسبي» مديركل پدافند غيرعامل استانداري و كارشناسان اين اداره كل به همراه «سيدمسعود عظيمي» مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان از منطقه ويژه اقتصادي، ناحيه صنعتي يزد و تصفيه خانه شركت شهرك ها بازديد و بر رعايت اصول پدافند غيرعامل به ويژه اصل پراكنش در اين مناطق تاكيد كردند.
منطقه ويژه اقتصادي يزد يكي از حسّاس ترين نقاط تامين نيازهاي اساسي مردم است

طهماسبي در اين بازديدها با اشاره به اينكه نياكان ما در گذشته به خوبي در ساخت بناها و زندگي خود اصول پدافند غيرعامل را رعايت كرده بودند، گفت: لازم است زيرساخت ها در حوزه پدافند غيرعامل را براساس فرهنگ ايراني- اسلامي اجرا كنيم.

دبيرشوراي پدافند غيرعامل استان با بيان اينكه در دولت تدبير و اميد فعاليت هاي بسيار خوبي در حوزه دفاع غيرعامل انجام شده است و اين اقدامات با جدّيت در دولت دوازدهم نيز ادامه دارد، افزود: در برخي از حوزه ها وارث ناهمگوني، بي برنامگي و ناهنجاري هايي هستيم و اينكه در گذشته بسياري از تصميمات بدون كار كارشناسي، درنظر گرفتن آمايش سرزميني و نگاه جامع علمي و پدافندي گرفته و اجرا شده است.

طهماسبي خاطر نشان كرد: به عنوان مثال بيش از 85 درصد از صنايع و كارخانجات استان در سه درصد كل مساحت استان در محور يزد- اردكان مكان يابي شده و آسيب هاي زيستي و محيطي فراواني را براي مردم استان و به ويژه ساكنان شهرستان هاي يزد، مهريز، اردكان و اشكذر ايجاد كرده است.
منطقه ويژه اقتصادي يزد يكي از حسّاس ترين نقاط تامين نيازهاي اساسي مردم است

مديركل پدافند غيرعامل استانداري گفت: منطقه ويژه اقتصادي يزد به عنوان يكي از حسّاس ترين نقاط تامين نيازهاي اساسي و معيشت مردم است و ضرورت دارد اصول پدافند غيرعامل و اصل پراكنش در مكان يابي تجهيزات و كارخانجات اين منطقه رعايت شود.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان يزد نيز در اين بازديد و نشست مشترك ضمن ارائه گزارشي از نحوه فعاليت ها در منطقه ويژه اقتصادي و ناحيه صنعتي يزد گفت: 150 هكتار زمين مفيد صنعتي در اين ناحيه وجود دارد و بيش از 14 هزار اشتغال ايجاد شده است.

عظيمي همچنين بر تهيه طرح جامع پدافند غيرعامل در منطقه ويژه اقتصادي و ناحيه صنعتي يزد با همكاري اداره كل پدافند غيرعامل استانداري تاكيد كرد.





گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر