۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۹۸۳۶
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادعای کمک ایران به گروه‎های تروریستی مضحک است، گفت: آنها با طرح این یاوه‎گویی‌ها به دنبال تغییر افکار عمومی دنیا هستند.
به گزارش پایداری ملی، علی لاریجانی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای حفاظت مجلس اسلامی اظهار داشت: استکبار و ایادی آن هرگز حاضر نبودند که در ایران آرامش برقرار شود، رئیس جمهور آمریکا با پررویی می گوید که ایران مسئله ساز است، لازم است در این زمینه به وی بگوییم شما در این ۴۰ سال اخیر در هیچ شرایطی دست از مسئله سازی برنداشته اید.

اهم اظهارات رئیس مجلس را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه بخوانید؛

*دشمنان نظام اسلامی در اوایل انقلاب پشت سر بنی‌صدر مخفی شدند و مشکلاتی را در داخل کشور به وجود آوردند، همچنین دائما علیه رهبران جمهوری اسلامی ایران شعار می دادند و شرایط را مشوه می کردند، این اقدامات همانند اقداماتی بود که در صدر اسلام علیه حضرت علی (ع) در منابر همه را مامور کرده بودند که سب علی (ع) را انجام دهند.

*هنوز انقلاب پیروز نشده بود که دشمنان در داخل به وسیله ایادی سیاسی خود علیه رهبران جمهوری اسلامی ایران مانند شهید بهشتی انواع اتهامات را وارد می کردند، آرامش درونی را از نظر سیاسی بر هم ریختند و بحران ها را در مناطق ایجاد کرده و به این اقدامات بسنده نکردند زیرا می دانستند ملت ایران می تواند پاسخ هرزه گری های آن ها را بدهد.

*همه کشورهای قدرتمند و اعوان آن ها در منطقه جمع شدند و جنگ طولانی را علیه ایران آغاز کردند. رئیس جمهور آمریکا باید خجالت بکشد وقتی این سخنان را مطرح می کند زیرا اسناد و مدارک آن زمان کاملا مکشوف شده که هدایت گری و کمک های آمریکا، صدام را برای حمله به ایران تشجیع کرد تا جنگ را آغاز کنند.

*این فقط سخن ما نیست زیرا اسناد و مدارکی که مسئولین ارتش عراق امروز آن ها را روشن کردند نشان می دهد که فرستاده ویژه آمریکا با صدام مذاکره کرد که جنگ را علیه ایران آغاز کند تا آمریکا به عراق کمک کند. در تمام طول جنگ تحمیلی آمریکا امکانات اطلاعاتی و نظامی را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در اختیار قرار دادند و در نهایت نیز هواپیمای مسافربری را سرنگون کردند که این اقدام توسط آمریکایی ها انجام شد.

*{خطاب به دشمنان نظام اسلامی}این شما بودید که انواع دسایس را علیه ایران و ملت ابراز داشتند، اما ملت ایران اجازه نداد که شما به اهداف خود برسید، در حالی که آن زمان همه کشورها را مقابل ایران قرار دادید.

*یکی از کشورهای منطقه می گفت که ما فقط ۴۰ میلیارد دلار به صدام کمک کردیم، یکی دیگر از رهبران منطقه می گفت شاه قبلی اردن دو روز قبل از عملیات صدام به ما پیغام داد که ظرف یک هفته به تهران می رسیم و قادسیه تکرار می شود و شما اجازه بدهید که هواپیما از طرف کشور شما هم به ایران حمله کند؛ اینها سندهایی از جنایات آمریکا علیه ملت ایران است.

*ملت ایران استوار ایستاد و بیش از ۲۵۰ هزار شهید و صدها هزار جانباز را تقدیم کرد، اما هدف مقدسی که انقلاب اسلامی بود به خوبی انجام شد، مدافعان از کشور تربیت یافتگان این مکتب هستند.

*امروز رئیس جمهور آمریکا باید سرافکنده باشد که این همه دسیسه علیه ملت ایران انجام داده ولی موفق نشده است و حالا یک تمرین دیگر را آغاز کرده است، چرا اخیرا وی به این میزان گستاخانه صحبت کرد؟ چرا در این شرایط رئیس جمهور آمریکا تا این حد حرف بیهوده و غلط را بر زبان آورد؟ من سخنان رئیس جمهور آمریکا را آنقدر پوچ می دانم که لازم نیست راجع به آن مطالب زیادی گفته شود.

*در صحن سازمان ملل معلوم بود که حرف های رئیس جمهور آمریکا را قابل قبول نمی دانستند، اما باید بدانیم که چرا ترامپ این حرف ها را مطرح کرد.

*ترامپ در یک مانور منطقه ای صدها میلیارد از امکانات امت اسلامی را چپاول کرد و حالا باید حرف هایی بزند که سران مرتجع منطقه را دلخوش کند. اما تصور واهی دارد، زیرا ایران همان ایرانی است که در مقابل آن صف کشی کشورها ایستادگی کرد. امروز سرمایه های انسانی ما شجاع تر و معتقدتر به آرمان های انقلاب اسلامی هستند و تحت رهبری فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته، وظیفه امروز خود را به خوبی می دانند و استوار پای این آرمان ها ایستادند.

*امروز ایران را متهم می کنند که به گروه های تروریستی کمک کرده است، خنده آورترین سخن امروز این است، مگر نابینا هستید و نمی بینید که فقط ایران است که در مقابل داعش در عراق و سوریه ایستاده است، چطور ممکن است ایران از یک طرف به داعش و تروریست ها کمک کند و از طرف دیگر در مقابل آنها بایستد؟ مگر چنین حرکتی معقول است؟ آنها خود نیز می دانند که این سخنان یاوه گویی است تا افکار عمومی دنیا را تغییر دهند، اما موفق نخواهند شد، زیرا ایران با تدبیر راهی را انتخاب کرده و با استقامت در آن گام بر می دارد. تردیدی ندارم که به پشتیبانی این بصیرتی که در نیروهای مجاهد ما وجود دارد، صحنه هایی از توفیق بیشتر ملت ایران در پیش روی ما خواهد بود.

*صحنه ای که چندی پیش در مجلس افتاد و تروریست ها به مجلس حمله کردند باید برای رئیس جمهور نادان آمریکا نشانه ای باشد که تروریست ها چه دشمنی ریشه ای با ملت ایران دارند.

*حفاظت مجلس با صلابت در مقابل تروریست ها ایستاد و آنها را سرکوب کرد و امروز حفاظت مجلس به عنوان مرکز مردم سالاری در ایران مکانی است که کاملا باید صیانت شود و تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود که شما پیگیر آن هستید و حتما موفق خواهید بود، من تردیدی ندارم که سنگر مجلس نفوذناپذیر خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر