۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۲۹۸۲۶
به گزارش روابط عمومی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری همدان ؛ جلسهای در روز سه شنبه مورخ 28 /6 /1396 در محل اداره کل پدافند غیرعامل به منظور برگزاری 4 همایش استانی در مهرماه و آبانماه برگزار گردید .
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، صوفی مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان، در ابتدا ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید در خصوص برگزاری همایش پدافند زیستی گفت : همانطور که مطلع هستید اداره کل پدافند غیر عامل با کمک دستگاه های مربوطه قرار است همایشی عمومی تحت عنوان پدافند زیستی در اواخر مهرماه و سه همایش تخصصی با عناوین (1- راهکار های مقابله با تهدیدات در حوزهآب 2- شناسایی و مقابله با تهدیدات بیوتروریسم و بیولوژیک 3- بررسی امنیت و سلامت غذایی در حوزه پدافند غیر عامل) در آبان ماه برگزار نماید . هدف از برگزاری این همایش ها افزایش سطح آگاهی جامعه و شناخت موضوعات مربوط به پدافند غیر عامل می باشد تا بدین وسیله ارزش و جایگاه مهم پدافند غیر عامل در بین آحاد مردم شناخته و تبیین گردد .
برگزاری 4 همایش استانی در حوزه پدافند زیستی در استان همدان

وی افزود ما هر چقدر در زمینه آموزش پدافند غیر عامل کار کنیم اثر بخشی کارها و اقدامات مانیز بیشتر می شود و با برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی می توانیم خیلی از هزینه های مربوط به پدافند غیر عامل را کاهش دهیم و همانطوری که مردم در زمان جنگ بدون کمک دولت وارد عمل شدند و با ساختن پناهگاه و آشنایی با روش های مقابله با تهدیدات توانستند بحران های دوران جنگ تحمیلی را پشت سر بگذرانند ، امروز نیز با آموزش و افزایش سطح بینش و توانمندی مردم می توانیم در صورت بروز بحران خیلی از مشکلات را به وسیله مردم و بدون دخالت دولت پشت سر بگذرانیم .

صوفی گفت : اداره کل پدافند غیر عامل از ابتدای سال تاکنون در صدد برگزاری چندین همایش تحت عناوین مختلف می باشد که اولین همایش با کمک شهرداری همدان ، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان با عنوان تبیین مبحث 21 مقررات ملی ساختمان و با حضور نزدیک به 400 مهندس صنایع مختلف ساختمان سازی برگزار نمود که الحمدالله با بازتاب خوبی در بین مردم روبرو بودیم لذا در همین راستا همایش عمومی پدافند زیستی به همراه 3 همایش تخصصی مرتبط با حوزه زیستی در اواخر مهرماه و تا پایان آبان ماه وهمایش تخصصی در یکی از حوزه های پدافند سایبری نیز در دی ماه با کمک دستگاه های مربوطه برگزار خواهیم کرد . که با برگزاری این همایش ها در طول سالجاری تقریبا 6 همایش استانی در بین اقشار مختلف مردم تشکیل شده است که بدینوسیله می توانیم بگوییم مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی استان به همران مردم به اهمیّت پدافند غیر عامل که از الویت های مورد اشاره مقام معظم رهبری و دولت محترم می باشند پی خواهند برد .

مدیر کل پدافند غیرعامل خاطر نشان کرد : در کنار این همایش ها کارگاه های آموزشی نیز ویژه مدیران ، پرسنل دستگاه های اجرایی ، دانشجویان و دانش آموزان ، ائمه محترم جمعه و روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد .

در ادامه جلسه هر یک از دستگاه های اجرایی ضمن لزوم برگزاری همایش و دوره های آموزشی نقطه نظرات خود را در جهت برگزاری هرچه بهتر همایش پدافند زیستی بیان نمودند .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر