۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۹۶۹۰
استاندار اصفهان با بیان این‌که «پیرغلامان» شهر اصفهان را زینت بخشیده است، گفت: پیرغلامان حسینی دژ مستحکمی در برابر جنگ نرم هستند.
به گزارش پایداری ملی،  رسول زرگرپور ـ استاندار اصفهان در نخستین روز از پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی، در مراسمی که با حضور هزاران مداح و خادم امام حسین (ع) در گلزار شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: خادمان و محبان اهل بیت (ع)، چشم و چراغ جامعه هستند و حضور ارزشمندشان در سراسر بلاد اسلامی، همچون دژ مستحکمی در برابر جنگ نرمی است که دشمنان قرآن و اسلام به راه انداخته‌اند.

او خطاب به حاضران در این مراسم، گفت: حضور پرشور شما عاشقان باعث افتخار استان اصفهان است و خدمتگزاری شما خادمان و پیرغلامان حسینی، سعادت بزرگی است که امسال نصیب ما شده است.

استاندار اصفهان یادآوری کرد: مردم ولایتی استان اصفهان این چند روز سر از پا نمی‌شناسند و از این‌که پانزدهمین اجلاس تجلیل از شما خادمین و پیرغلامان امام حسین (ع) در پایتخت فرهنگ و تمدن، در حال برگزاری است، شاکر و خرسند هستند.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام گرجی - استاد حوزه علمیه استان اصفهان - با بیان این‌که امروز برای مبارزه با جنگ نرم نیازمند افرادی مانند پیرغلامان حسینی هستیم، گفت: در جامعه ما، طبقات و احزاب مختلف به پیرغلامان و خادمان حسینی نزدیک هستند.

وی به مداحان و پیرغلامان حسینی، توصیه کرد: امام حسین (ع) را به هیچ‌چیز نفروشید، شما چشم جامعه و مایه مباهات هستید.

این استاد حوزه علمیه یادآوری کرد: جوانان ما در ماه محرم پای منبرهای شما می‌نشینند، سعی کنید این منبرها را که سرشار از عشق و محبت است، حفظ کنید.

گرجی افزود: امروز هر نوع تفکر و سلیقه‌ای در اختیار مداحان است که نشان می‌دهد، توجه مردم به شما زیاد است. شهدای ما، اخلاص عمل به اهل بیت (ع) داشتند و مداحان و  پیرغلامان ما نیز باید این راه را ادامه دهند.

پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان با حضور نمایندگانی از ۳۰ کشور از جمله انگلستان، افغانستان، بحرین، ‌شیلی، آرژانتین، مالزی، هندوستان و جمهوری آذربایجان، در شهر اصفهان درحال برگزاری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر