۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۹۵۸۴
کارگاههای آموزشی اطفای حریق در مجتمع های مسکونی بالای 18 واحد با هدف آشنایی شهروندان با مباحث مربوط به انواع آتش سوزی ها، خطرات موجود در منازل و کسب مهارت های لازم برای مقابله با حوادث با تلاش ستاد مدیریت بحران منطقه 22 آغاز شده است.
به گزارش پایداری ملی، کاسه گر محمدی جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه با تاکید بر لزوم آشنایی شهروندان در مواجهه با حریق های احتمالی و مدیریت شرایط بحران گفت : باتوجه به وجود مجتمع ها و برج های مسکونی زیاد در این منطقه با همکاری و هماهنگی بعمل آمده با سازمان آتش نشانی، برنامه ای جهت آموزش تئوری و عملی در ارتباط با آشنایی با انواع دستگاه های خاموش کننده حریق، طرز استفاده و نوع بهره وری و کاربرد آنها، همچنین آشنایی با انواع مواد قابل اشتعال، رعایت نکات ایمنی لازم جهت پیشگیری از وقوع حادثه و آتش سوزی و ... به ساکنین تدوین کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خصوص به ضرورت آشنایی با انواع آتش و خاموش کننده ها اشاره کرد و گفت : راه های پیشگیری و مقابله با حریق و مواد قابل اشتعال ، روش های استفاده از انواع خاموش کننده ها و نحوه اطفاء حریق به وسیله کپسول های آتش نشانی از جمله مواردی است که می توانند فرایند مقابله با حادثه را تسریع بخشد و این فرآیند با تلاش کارشناسان ستاد مدیریت بحران و همچنین همکاری آموزشگران سازمان آتش نشانی منطقه در حال برگزاری است و مجتمع های بالای 18 واحد بعنوان پایلوت کار در نظر گرفته شده اند.

کاسه گر یادآور شد: با توجه به استقبال و رضایت مندی شهروندان از کلاس های برگزار شده قرار است تا این کارگاهها در کلیه برج ها و مجتمع های مسکونی مذکور برگزار شود. ساکنین برج ها به صورت عملی در محوطه باز مجتمع با انواع دستگاه های مختلف خاموش کننده آتش اقدام به اطفاء حریق کرده و سپس آموزش های مربوط به آسانسور جهت مواقع بحرانی به ساکنین مجتمع آموزش داده شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر