۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۹۵۶۷
اعضاي كميته دائمي HSEE استان همدان از كارخانه سيمان هگمتان شهرستان رزن بازديد كردند تا از نزديك در جريان روند كاهش مصرف انرژي در اين كارخانه قرار گیرند.
به گزارش پایداری ملی، ثنايي مدير عامل شركت سيمان هگمتان از اخذ استاندارد ISO 50001 در اين شركت خبر داد و گفت : طي چند سال اخير تعادل ميزان عرضه و تقاضاي سيمان در بازار به هم خورده است اما با اين وجود صنعت سيمان در كشور در بحث كاهش مصارف انرژي هاي فسيلي و الكتريكي وارد شده و بسيار هم خوب عمل كرده است تا جايي كه شركت سيمان هگمتان عنوان صنعت سبز استان را به خود اختصاص داده است .

سلطاني ، مدير انرژي در بخش ISO 50001 به اقدامات شركت در بحث كاهش مصرف انرژي از جمله نصب فركانس كانورتور بر روي فن ها ، رفع نشتي هاي سيستم هاي پخت ، انجام ترموگرافي جهت مشخص شدن نقاط داراي اتلاف حرارتي ، انجان اكسيژن متري به صورت دوره هاي 15 روزه جهت شناسايي نقاط داراي نشتي ، نصب كنتورهاي فرعي برق و گاز ، جايگزيني بلوئرهاي آسياب هاي سيمان ، سورتينگ گلوله هاي آسياب سيمان واحد 1 جهت افزايش توليد ، تغيير در دمپرهاي ثالثيه و ... اشاره كرد.

هاشمي مدير سيستم هاي ISO شركت ، اقدامات زيست محيطي شامل ايجاد فضاي سبز ، ايجاد تصفيه خانه فاضلاب براي مصارف آبياري سبز ، سنجش مداوم ميزان كليفرم پساب ، مديريت ضايعات و پسماندها و ... را برشمرد و در پايان اعضاء ، به بازديد ميداني از شركت سيمان هگمتان پرداختند .

لازم به ذكر است شركت سيمان هگمتان در سال 76 در يكصد كيلومتري شهر همدان در شهر قروه درجزين از توابع شهرستان رزن به بهره برداري رسيده است و در حال حاضر به عنوان يكي از بزرگترين توليدكنندگان سيمان كشور توانسته است همگام با آخرين دستاوردهاي صنعتي و تكنولوژي و همچنين بهره گيري از امكانات سخت افزاري و نرم افزاري سيمان خاكستري توليد نمايد .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر