۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۲۹۴۰۱
ساخت و تجهیز فاز نخست این آزمایشگاه که در حوزه‌ی کاری مرکز آپای دانشگاه لرستان است 2 میلیارد ریال هزینه، و با همکاری ادارات کل پدافند غیرعامل و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان، ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مهندس بازوند استاندار لرستان، مدیرکل پدافند غیرعامل، رئیس دانشگاه لرستان و سایر مدیران استانی و شهرستانی در صبح روز دوشنبه 6 شهریورماه هم‌زمان با پنجمین روز هفته دولت، ، اولین آزمایشگاه امنیت شبکه ی استان لرستان را که در موضوع پدافند غیرعامل، نقش مهمی ایفا می کند، افتتاح کردند. برای ساخت و تجهیز فاز نخست این آزمایشگاه که در حوزه‌ی کاری مرکز آپای دانشگاه لرستان است 2 میلیارد ریال هزینه، و با همکاری ادارات کل پدافند غیرعامل و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان، ایجاد شده است.

افتتاح آزمایشگاه امنیت شبکه مرکز آپا وابسته به قرارگاه پدافند سایبری

هم‌چنین، استاندار لرستان، مرکز شتابدهی، ICT  و کارآفرینی دانشگاه لرستان، را که با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان ایجاد شده افتتاح کرد. برای این پروژه، نیز 1500 میلیون ریال هزینه شده است. استاندار لرستان و هیئت همراه، نمایشگاه مرکز رشد واحدهای فناور مستقر در دانشگاه لرستان را  که با مشارکت پارک علم و فناوری استان، حمایت شده‌اند، افتتاح کرد و از غرفه‌های گوناگون این نمایشگاه، بازدید و به گفت‌وگو با جوانان ایده‌پرداز نشست و از نزدیک، مشکلات و مطالبات آنها در حوزه‌ی فناوری و حمایت از ایده‌های جدید را شنید.استاندار لرستان گفت:«امسال تا پایان هفته‌ی دولت تعداد 901 پروژه در استان لرستان با اعتبار بیش 864 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند.

هوشنگ بازوند تشریح کرد: پروژه‌های آزمایشگاه امنیت شبکه استان و مرکز شتابدهی دانشگاه لرستان از جمله کارهای بسیار خوب در راستای تحقق اهداف شورای پدافند غیرعامل می باشد که از این طریق می توان اقدام به شناسایی نقاط ضعف سیستم ها و شبکه های موجود در دستگاه های اجرایی نمود و ضمن رصد و پایش تهدیدات موجود آن حوزه نسبت به ارائه راهکار های مناسب جهت کاهش تهدیدات و بالا بردن امنیت شبکه ها اقدام نمود.

وی در ادامه گفت: دانشگاه محور توسعه و پیشرفت استان است و مرکز شتابدهی دانشگاه لرستان در راستای توسعه‌یافتگی استان عمل می کند و در راستای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان که از زیرمجموعه‌های اقتصاد مقاومتی است از کسانی که ایده‌پردازی می‌کنند تا این ایده‌ها به مرحله‌ی تجاری‌سازی برسند، حمایت خواهد کرد. وی افتتاح فاز نخست آزمایشگاه امنیت شبکه‌ی لرستان را پروژه‌ای مهم برای صیانت از فضای مجازی کاربری ادارات استان و در راستای بحث مهم پدافند غیرعامل و حفاظت از شبکه‌ها، ارزیابی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر