۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۹۳۸۴
سامانه رصد و پایش تهدیدات زیستی در بردسیر آغاز به کار کرد.

شورای پدافند غیرعامل شهرستان بردسیر ، با موضوع سامانه رصدو پایش تهدیدات زیستی  و با حضور فرماندار، مدیرکل پدافند غیر عامل و مدیر کل بهداشت سازمان پدافند غیر عامل کشور در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل جلسه داد.

آغاز به کار سامانه رصد و پایش تهدیدات زیستی در بردسیر

در این جلسه مجید نجف پور فرماندار، با بیان این مطلب که شورای پدافند غیر عامل یکی از شوراهای فعال در شهرستان است افزود:  اهمیت موضوع پدافندغیرعامل برای تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان کاملا روشن است و در این زمینه تعامل و همکاری بین دستگاهی خوبی مشهود می باشد.

 وی اجرای مانورهای مختلف در مقابل تهدیدات زیستی از جمله بیماری اتشک در حوزه کشاورزی و بیماری شاربون  در حوزه دامپزشکی شهرستان را از اهم فعالیت این شورا دانست.

 در ادامه جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با بیان اهداف سامانه رصدو پایش تهدیدات زیستی گفت: راه اندازی سامانه فوق ، در پیشبرد اهداف پدافند زیستی در جهت حفاظت از سرمایه های ملی و کاهش  آثار و عواقب ناشی از تهدیدات زیستی ، تأثیر بسزایی خواهد داشت.

پیمان سلاجقه اظهار کرد: با توجه به گسترش استفاده از سلاح های بیولوژیک ، پدافند غیرعامل موظف است سیاست ها و اقداماتی را در امنیت زیستی و حفاظت از آسیب های بیولوژیک اعمال نماید.

گفتنی است طرح پایش و رصد تهدیدات  زیستی به مدت چهار روز در شهرستان آغاز به کار کرد.

 با اجرای این طرح عوامل زیستی غیر مجاز در شهرستان رصد و پایش شده و برای مقابله با این عوامل راهکارهایی ارائه گردید.


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر