۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۲۹۳۱۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان گفت:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان:طرح جامع پدافند غیرعامل برای تمامی شهرستان های استان گیلان در حال تهیه است و در این مسیر، نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی هستیم.

امیر مرادی  مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری در این جلسه، وظیفه اصلی پدافند غیرعامل را تهیه طرح جامع مجزا بمنظور حفاظت از منابع حیاتی کشور برای تمامی 16 شهرستان گیلان ذکر کرد.
وی اظهار داشت: با توجه به شرح خدمات سازمان پدافند غیر عامل کشور ، تاکید وزارت کشور و استاندار گیلان به عنوان رئیس شورای پدافند غیرعامل در استان ، مهمترین وظیفه پدافند غیر عامل تهیه طرح جامع برای شهرستان هاست که در این زمینه ابتدا با دانشگاه گیلان قراردادی منعقد و در شهرستان هم کارگروه هایی ویژه به ریاست فرمانداران برای تکمیل این طرح پیش بینی شده است .
وی خاطرنشان کرد: پدافند غیر عامل گیلان با توجه به داده هایی که در شهرستان وجود دارد ، با نگاه آینده نگری ، پیش بینی جمعیت آینده و زیرساخت هایی که منابع حیاتی هر شهرستان را تشکیل می دهند طرح ها و پروژه ها در این زمینه را تکمیل و پیگیری می کند و نقاط ضعف و قوت این شهرستان ها را در اختیار مسئولان قرار می دهد.
مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان بیان داشت:پدافند غیرعامل یک دانش بین رشته ای است و انتظار از دانشگاه هایی که دانشجو تربیت می کنند، این است که در طرح های تحقیقاتی و پروژه های مهم پژوهشی به دستگاه های آسیب پذیر کمک و طرح های تحقیقاتی را در هر شهرستان کاربردی کنند .
مرادی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در حوزه های امنیتی ، سایبری و انرژی مردم محور است افزود: تمام کارهایی که در حوزه پدافند غیر عامل تعریف شده ، به نجات و امنیت مردم بر می گردد و می توان بسیاری از طرح ها را به مردم واگذار کرد.
وی یکی از کارهای عملی پدافند غیرعامل گیلان را اقدام در جمع آوری سنبل آبی در حوزه تالاب عینک رشت عنوان کرد و گفت: یکی از کارهای مهم که باید در حوزه پدافند غیرعامل توجه شود ،امنیت غذایی در بخش کشاورزی است که با توجه به وسعت لاهیجان شاخص های خوبی با تکیه بر دانش محوری وجود دارد و می تواند در این بخش برای رفع بیکاری و کاهش آسیب ها کمک کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر