۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۲۹۲۲۹
در راستای پدافند غیرعامل
با حضور استاندار خوزستان پروژه آبرسانی به شهر بستان از طرح غدیر به بهره‌برداری رسید.
به گزارش پایداری ملی، غلامرضا شریعتی در مراسم بهره‌برداری پروژه آبرسانی به شهر بستان از طرح غدیر که امروز، 31مردادماه در شهر بستان برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه طرح غدیر یک طرح کامل شود و پدافند غیر عامل در آن رعایت شود و در آبرسانی نیز خدشه‌ای وارد نشود، لازم بود تا خط دوم این طرح نیز اجرا شود.
 
وی افزود: بعد از مصوبه 15فروردین ماه امسال دولت، که مهمترین مساله آن آب شرب و فاضلاب استان بود، همه وارد عمل شدند تا این کار آغاز شود. این کار اکنون آغاز شده و در حال پیش رفتن است و امیدواریم ظرف مدت زمان سه ساله به اتمام برسد تا بتوانیم آب مناسبی را در اختیار مردم قرار دهیم.
 
استاندار خوزستان تصریح کرد: حق مردم خوزستان آب با شوری  450 تا 500 میکروموس است. اگر چه وضع آب اکنون بهتر شده و با EC حدود 1100 میکروموس و دارای استاندارد مناسبی است اما حق مردم آب مطلوب است و وظیفه ما است که این آب مطلوب را تامین کنیم.
 
شریعتی ادامه داد: مردم خوزستان هیچ چیزی کمتر از مردم سایر استان‌های کشور ندارند. بسیاری از مناطق در کشور آب با شوری 450 تا 500 میکروموس استفاده می‌کنند اما خوزستانی که 30درصد آب‌های جاری و روان کشور در آن است، از آبی با EC بالاتر استفاده می‌کند.
 
وی گفت: باید بهترین‌ها را برای خوزستان بخواهیم و تلاش کنیم تا بهترین‌ها برای استان تامین شود. بحث آبگیر دز حتما در دستور کار سازمان آب و برق قرار بگیرد. در این زمینه کارهای بسیار زیادی انجام شده و حتی تونل آن نیز به اتمام رسیده است. کار بسیار پیچیده‌ای است و ضرورت دارد تا از تجربیات شرکت‌های بین المللی در این زمینه استفاده شود.
 
استاندار خوزستان اظهار کرد: اکنون خط لوله شادگان در حال انجام است و خط لوله آبادان و خرمشهر نیز به اتمام رسیده است. امروز عملیات احداث خط لوله به سمت چذابه و رفیع آغاز می‌شود و امیدواریم این کار در آینده نزدیک نیز به اتمام برسد.
 
شریعتی خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که پازل اصلی در بحث انتقال آب را تکمیل می‌کند، آن است تا آب از پشت سد دز مورد استفاده قرار بگیرد تا کاملا تفاوت کیفیت، شفافیت، طمع و استانداردهای آب را تغییر دهد و در این زمینه انتظار داریم تا این کار برای مردم استان انجام شود.
به گزارش ایسنا، ظرفیت پروژه آبرسانی به شهر بستان از طرح غدیر 303 لیتر بر ثانیه است که برای افق 1415 در نظر گرفته شده است و در حال حاضر با اجرای این طرح 190 لیتر بر ثانیه آب به این منطقه منتقل می‌شود. این طرح اکنون به 45هزار و 850 نفر آبرسانی خواهد کرد.
 
خط انتقال آب فلزی از سوسنگرد به بستان 33 کیلومتر طول دارد و با اعتبار حدود 30 میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی بخش آبرسانی سازمان آب وبرق خوزستان به بهره‌برداری رسیده است.
 
پروژه آبرسانی به شهرهای دشت آزادگان به طول ۱۲۸ کیلومتر و با هدف تامین آب شرب شهرهای دشت آزادگان از محل طرح آبرسانی غدیر از سال ۱۳۸۷ آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی انتقال آب به رفیع و چذابه با حضور استاندار
 
به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی امروز همچنین دو طرح خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چذابه و خط انتقال آب از هویزه به رفیع را کلنگ‌زنی کرد.
 
خط انتقال آب (فایبرگلاس) از شهر هویزه به رفیع دارای قطر ۴۰۰ میلیمتر و طول ۲۵ کیلومتر است و یکی از اجزای اصلی پروژه ملی طرح غدیر محسوب می‌شود. اعتبار موردنیاز برای اجرای این طرح 18 میلیارد تومان از محل منابع اعتبارات عمرانی بخش آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان است.
 
به منظور انتقال آب شرب با کیفیت و پایدار به پایانه مرزی چذابه جهت تامین نیاز زوار حسینی در ایام محرم و صفر و در سایر روزهای سال، طرح انتقال آب شرب تصفیه شده از شهر بستان به پایانه مرزی چذابه از محل طرح آبرسانی غدیر اجرایی می‌شود.
 
این خط انتقال آب با لوله فایبرگلاس به قطر ۳۰۰ میلیمتر و طول ۲۷ کیلومتر و با ظرفیت انتقال ۴۰ لیتر در ثانیه و ذخیره ۴۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز احداث می‌شود. اعتبار موردنیاز برای اجرای طرح خط انتقال آب به پایانه مرزی چذابه بیش از 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی بخش آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر