۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۹۲۰۵
گلستان؛
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیرگفت: سالانه 200 میلیارد ریال در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در بخش صنعت برق کشور هزینه می شود.
به گزارش پایداری ملی، ابراهیم نژاد در نشست تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر در گرگان با اشاره به تدوین اهداف و ماموریت های 14گانه این دفتر، اظهار داشت: ایجاد ساختار سازمانی مناسب و کارآمد با حفظ اصول فرماندهی، حزء اولین اولویت های این ماموریت ها است.

وی همچنین تاکید کرد که طراحی و استقرار سامانه فرماندهی حادثه به صورت منطقه ای و کشوری باید پیگیری و اجرایی شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اعتبار 18/430 میلیارد ریالی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت برق گلستان، یادآور شد: با برنامه ریزی دقیق و هدفمند می توان این اعتبار را تا 80 درصد، تحقق بخشید.

وی در بخشی از سخنان خود در خصوص قدرت تاب آوری مراکر، اهمیت رزمایش و اقدامات انجام شده در زمینه پدافند غیرعامل در شرکت توانیر گفت: دستور العمل های اجرایی و ضروری در خصوص این گونه رزمایش ها تدوین شده که به تاب آوری و آماده به کار شدن بیشتر در مراکز حساس می پردازد.

ابراهیم نژاد افزود: ما از معدود کشورهایی هستیم که پنج سازمان مدیریت بحران شامل پدافند غیرعامل، مدیریت بحران، آتش نشانی، هلال احمر و امداد و نجات داریم، در حالی که به هنگام بلایای طبیعی و تهدیدات دشمن نیازمند مدیریت یکپارچه و سازماندهی شده هستیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان هم گفت: با توجه به حادثه خیز بودن استان و وقوع حوادثی همچون سیل، زلزله، سرما، گرما، ریزگردها و نوع جغرافیای طبیعی استان باید چارت سازمانی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت تقویت شود.

علی اکبر نصیری افزود: در حوادث باید رویکرد از رفع موقتی حادثه به رفع مشکل حادثه به صورت دائم و اساسی تغییر نماید.

وی تصریح کرد: اکنون چهار هزار پایه فرسوده در شبکه برق استان وجود دارد که ضریب آسیب پذیری بالایی داشته و قبل از بروز حادثه باید به منظور مقاوم سازی آن تدابیری اندیشیده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر