۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۹۱۹۴
فرماندار رفسنجان:
فرماندار رفسنجان ضمن اشاره به وجود 50 شهید کارمند در این شهرستان از برگزاری نخستین یادواره شهدای کارمند رفسنجان همزمان با آغاز هفته دولت خبر داد و گفت: یادواره شهدا ابزاری عملی برای مقابله با جنگ نرم است.
به گزارش پایداری ملی، حمید ملانوری در نشست شورای فرهنگ عمومی در دانشگاه علامه جعفری رفسنجان افزود: 10 هزار شهید از جامعه کارمندان دولت و دولتمردان تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: برخی از این شهدا به صورت ناجوانمردانه و به وسیله افراد مخالف انقلاب اسلامی به ویژه منافقین ترور شدند و در مجموع 17 هزار نفر از شهدای کشورمان جزء شهدای ترور هستند.

فرماندار رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری آیین تحلیف اعضای دوره پنجم شوراهای اسلامی این شهر در اول شهریورماه در تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عج) اشاره کرد.

ملانوری همچنین به کاهش آمار طلاق و افزایش آمار ازدواج در رفسنجان اشاره و تصریح کرد: کاهش طلاق در رفسنجان در سال 94 نسبت به سال 93 حدود 40 درصد و در سال 95 نسبت به 94 نیز17 درصد کاهش داشته است.

وی به معضلات وجود قلیان و متکدیان در رفسنجان اشاره کرد و افزود: طی 2 سال گذشته با کمک نیروهای انتظامی قلیانها از سطح پارکها و مکانهای عمومی این شهر جمع آوری و مراکز عرضه غیرمجاز نیز تعطیل شدند.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: این شهر توسط وزارت بهداشت جهانی به عنوان شهر بدون عرضه قلیان اعلام شده و ما نیز مصمم هستیم تا پایان مهرماه سال جاری مراکز عرضه مجاز قلیان که هفت مورد است تعطیل و با ارائه تسهیلات به صاحبان این مشاغل؛ شغل جدید ایجاد کنیم.

رئیس دادگستری رفسنجان نیز با اشاره به جانفشانی و ایثار شهدا گفت: شهید حججی از نسل چهارم انقلاب موج عظیمی در دنیا ایجاد کرد.

حجت الاسلام مهدی پورمحمدی بیان کرد: یکی از راههای جذب جوانان به مساجد و گرایش به خوبی ها، الگوسازی از سیره شهدا در زندگی ها است.

وی ادامه داد: ارتباط شهید حججی با سیدالشهدا (ع) که به نوعی اصحاب آخرالزمانی امام حسین (ع) به شمار می آیند و میزان اخلاصش موجی در دنیا ایجاد کرد ستودنی است.

حجت الاسلام پورمحمدی خاطرنشان کرد: شهدا راه نفوذ به دل جوانان ما هستند سیره شهدا را در مدارس و سایر اماکن باید اشاعه پیدا کند.

امام جمعه رفسنجان نیز گفت: مدافعان حرم با جانفشانی، ایثار و فداکاری راه و طریقت شهدا را طی نمودند و به درجه اعلی شهادت رسیدند.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور بیان کرد: در یمن بدترین فاجعه انسانی در حال وقوع است.

وی با بیان اینکه مساجد کارایی زیادی دارند تصریح کرد: همانطور که جلوی افزایش طلاق با راه اندازی کارگاه ازدواج و طلاق و برگزاری جلسات مشاوره قبل و بعد از ازدواج گرفته شده باید جلوی دیگر آسیب های اجتماعی را با راهکارهای مناسب و موثر گرفت.

رفسنجان در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر