۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۹۱۶۹
در راستای اهداف و برنامه های پدافند غیرعامل:
مدیر کل پدافند غیرعامل استان سمنان در راستای برنامه ها و اهداف پدافند غیرعامل از تاسیسات نیروگاه برق شهید باکری سمنان بازدیدکرد. دراین بازدید مسائل و نکات پدافند غیرعامل در بخش های مختلف نیروگاه مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، ایرج کارخایی مدیر کل پدافند غیرعامل استان سمنان در راستای برنامه ها و اهداف پدافند غیرعامل از تاسیسات نیروگاه برق شهید باکری سمنان بازدید کرد و دراین بازدید مسائل و نکات پدافند غیرعامل در بخش های مختلف نیروگاه مورد بررسی قرار گرفت.

بازدید مدیر کل پدافند غیرعامل استان سمنان از نیروگاه برق شهید باکری سمنان
همچنین در این بازدید مدیر کل پدافند غیرعامل استان، با اشاره به حفظ انرژی های کشور عنوان نمود تهدید و فرصت حوزه انرژی را باید مد نظر قرار داد و تخریب زیر ساختها و نیروگاهها را از اهداف و مقاصد دشمن است و حفظ سرمایه های ملی را از اهداف پدافند غیرعامل می باشد که باید به هر نحوی از آن حراست کرد.

همچنین وی خواستار رعایت ملاحظات و ملزومات پدافند غیرعامل در حفظ و حراست از مراکز و نیروگاههای تامین برق شد.

کارخایی با اشاره به تامین و تهیه مولد انرژی در دستگاهای اجرایی خواستار کمک نیروگاه شهید باکری در این زمینه شد و افزود: انتقال تجربیات و آموزش از اهداف پدافند غیرعامل  است که نیاز است دوره های آموزشی و رزمایش هایی در امر حفظ نیروگاه در این مرکز برگزار شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل مقابله با تهدیدات مستمر دشمن را با اقدامات پدافندی مستمر، در راستای کاهش آسیب پذیری مهم دانست و خدمات رسانی و ایجاد فضای آرام و اعتماد بخش جهت امنیت مردم را از رسالت و مفاهیم و معانی پدافند غیرعامل برشمرد.

در ادامه مسئولین نیروگاه برق شهید باکری سمنان گزارشی از وضعیت تولید برق و اقدامات و ملاحضات پدافند غیرعامل را در نیروگاه برق را ارائه نمودند و به بحث و تبادل نظر درخصوص نحوه اجرای  مناسب ملاحظات پدافند غیرعامل در نیروگاه شهید باکری سمنان پرداخته شد.

قابل ذکر است نیروگاه شهید باکری سمنان به ظرفیت 324 مگاوات مشتمل بر دو واحد گازی می باشد، که در سال 90 به بخش خصوصی واگذار گردید و بخش مهمی از برق تولیدی کشور را برعهده دارد که توسط واحدهای سیکل ترکیبی با استفاده از انرژی گازهای حاصل از احتراق در خروجی توربین گاز در بویلرهای بازیافت حرارت، بخار تولید می گردد که انرژی بخار تولید شده توسط یک توربین، بخار را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. از آنجا که برای تولید بخار در واحد سیکل ترکیبی از گرمای دود خروجی از توربین های گاز استفاده می گردد، معادل انرژی بازیافت شده در بویلرها در مصرف سوخت صرفه جویی و راندمان کل واحد را بالا می برد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر