۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۹۱۶۱
در دیدار اعضای شورای پدافند غیرعامل استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه امنیت هرکشوری وابسته به اطلاعات آن کشور است ، گفت: برای مقابله با تهدیدات دشمن، تنها ترساندن کافی نیست و باید مقابله با تهدیدات را به مردم آموزش دهیم.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، حجت ‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، امروز یکشنبه در دیدار با مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت نعمت امنیت در کشور، گفت: عدم وجود امنیت در کشور باعث اختلال در زندگی مردم می ‌شود، امنیت مهم ‌ترین مسئله کشور است که براین اساس همگی باید در راستای تأمین امنیت کشور تلاش کنیم.

مهم‌ترین مسئله در پدافند غیرعامل، بحث آموزش است
رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی، اطلاعات را موجب امنیت هر کشوری دانست و افزود: امنیت در حوزه فناوری و اطلاعات از اهمیت زیادی برخودار است، که در صورت نبود این اطلاعات، سیستم مدیریتی و روند حرکتی با مشکل روبرو می شود.

امام جمعه تبریز به ضرورت تقویت آموزش در پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: آموزش یکی از نیازهای مهم در زمینه یادگیری است، ما هم آماده ایم برای تحقق هرچه بهتر و سریعتر اهداف پدافند غیر عامل همکاری‌ های لازم را داشته باشیم.

نماینده ولی ‌فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اقدامات خوبی در زمینه امنیت صورت گرفته است، اما این کافی نیست که فقط در برنامه‌‌ ها مردم را از تهدیدات و خطرات احتمالی بترسانیم، بهترین راه برای مقابله با این موارد، آموزش روش ‌‌های پیشگیری و مقابله با تهدیدات به مردم است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی و دبیر شورای پدافند غیرعامل استان هم در این دیدار با بیان اینکه اصلی‌ترین مأموریت پدافند غیرعامل، حفاظت از جان انسان‌ها است، اظهار داشت: در این راستا هشت کارگروه با محوریت پدافند کالبدی، زیستی، سایبری، شیمیایی، عمومی، اقتصادی، مردم‌محور و پرتوی تشکیل شده است.
احمد جهانسری با اشاره به اهمیت پدافند زیستی و مقابله با تهدیدات زیستی، گفت: شناسایی 9 کانون بزرگ آنفلوآنزای پرندگان در استان و کنترل آن طی یک هفته یکی از اقدامات موثر در راستای مقابله با تهدیدات زیستی در چند سال گذشته بوده است.

وی تأکید کرد: در راستای تحقق بیش‌ازپیش اهداف پدافند غیرعامل، هشت تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌ها و مؤسسات علمی و مؤثر در جامعه منعقد کرده‌ایم و همچنین در راستای برگزاری طرح‌های دانشگاهی و همایش‌های آموزشی همکاری داشته‌ایم.

جهانسری بیان کرد: یکی از تفاهم‌نامه‌های امضاشده، تفاهم‌نامه با سازمان نظام‌مهندسی استان بود، چرا که اگر مهندسان عضو در این سازمان به علم پدافند غیرعامل و آمایش سرزمینی توجه و اهمیت دهند بسیاری از تهدیدات کنترل خواهد شد.

وی بابیان اینکه علم آمایش سرزمینی هنر چیدمان است، خاطرنشان کرد: هنر آمایش سرزمینی باید در بحث مدیریت شهری به‌صورت دقیق اجرا شود.

جهانسری با بیان اینکه تنها تلاش پدافند غیرعامل استان شناسایی و معرفی مشکلات موجود است، بیان کرد: یکی دیگر از حوزه‌های هشت‌گانه در بحث پدافند غیرعامل که داری اهمیت بوده مسئله فضای سایبری است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر که به سمت شهر هوشمند حرکت می‌کنیم، اگر در امنیت سایبری دقت نکنیم در مواقع تهدید با خطر روبه‌رو خواهیم شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر