۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۹۱۴۶
معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان : نشست های ما در حوزه امنیت غیرنظامی و پدافند غیرعامل که هدفش مقاوم سازی و پیشگیری است ضمن آنکه باید به توصیف بیان موضع بپردازد جنبه کاربردی آن حائز اهمیت بیشتری است و در برنامه ریزی های کلان کشور باید مورد توجه قرار گیرد .

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، رئیس کارگروه پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی گیلان در آغاز همایش ضمن اشاره ای کوتاه به توانمندی های بخش کشاورزی استان اعلام داشت: مسائلی که امروز درحوزه کشاورزی گریبانگیر آن هستیم مربوط به عدم رعایت قوانین قرنطینه ای است که موجبات ورود آفات و بیماری ها را به داخل کشور مهیا ساخته است.

مهندس عبان نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از عوامل تهدید کننده دیگر در بخش کشاورزی را "آب" عنوان کرد  و تعدادی از اقدامات انجام شده از سوی سازمان در راستای افزایش بهره وری از آب را بر شمرد.

همایش پدافند غیرعامل با رویکرد کشاورزی امنیت غذایی و توسعه پایدار در مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان گیلان برگزار شد

در ادامه دکتر احمدی پور معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری گیلان در سخنان خود بیان داشت: نشست های ما در حوزه امنیت غیرنظامی (پدافند غیرعامل) که هدفش مقاوم سازی و پیشگیری است ضمن آنکه باید به توصیف بیان موضع بپردازد و جنبه کاربردی آن حائز اهمیت بیشتری است و در برنامه ریزی های کلان کشور باید مورد توجه قرار گیرد. مزیت نسبی ما در استان گیلان کشاورزی است و استان گیلان این توانایی را دارد که با افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی جور غذای کشور را بکشد. ما می توانیم فاصله عرضه و تقاضا را پر کرده و به خودکفائی دست یابیم.

همایش پدافند غیرعامل با رویکرد کشاورزی امنیت غذایی و توسعه پایدار در مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان گیلان برگزار شد

معاون قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش پدافند غیرعامل در حوزه کشاورزی با رویکرد امنیت غذایی و توسعه پایدار گفت: مرزبانی زیستی یک ترمینولوژی است که هدفش ایجاد امنیت زیستی در لایه مرز می باشد و بواسطه آن از ورود پاتوژن های بیماری زا به داخل کشور ممانعت بعمل آمده و هرگونه صادرات و واردات تحت کنترل دقیق قرنطینه ای قرار خواهد گرفت. در قرن ۲۱ مهم ترین تهدیدها در دو حوزه اطلاعاتی و زیستی است و هرآنچه مرز دانش فراتر گردد قدرت مقابله با تهدیدات بیشتر خواهد بود. کما اینکه مقام معظم رهبری نیز تاکید نموده اند: نگاه به مسئله پدافند غیرعامل باید نگاه علمی باشد.

همایش پدافند غیرعامل با رویکرد کشاورزی امنیت غذایی و توسعه پایدار در مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان گیلان برگزار شد

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه پشتوانه قانونی ما در حوزه زیستی ضعیف است بعنوان مثال قانون دامپزشکی کشور مربوط به سال ۱۳۵۰ است که اگرچه در نوع خود بی نظیر بوده لیکن بجهت پیشرفت های علمی صورت گرفته طی سالیان اخیر و تحولات بوجود آمده نیازمند توجه و بازنگری قانونگذاران می باشد. قانونگذاران ما می توانند تقویت کننده زیرساخت ها و لایه های مصونیت در حوزه کشاورزی باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر