۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۹۱۳۵
در جلسه کمیته پدافندغیرعامل شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان مطرح شد:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با بیان اینکه رویکرد اصلی و مهم اداره کل پدافند غیرعامل و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در راستای پیشگیری است، افزود دو نهاد در یک موضوع نقطه مشترک دارند و آن تلاش برای حفظ سرمایه های انسانی در برابر تهدیدات مختلف می باشد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با بیان اینکه رویکرد اصلی و مهم اداره کل پدافند غیرعامل و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در راستای پیشگیری است، افزود دو نهاد در یک موضوع نقطه مشترک دارند و آن تلاش برای حفظ   سرمایه های انسانی در برابر تهدیدات مختلف می باشد.لذا این نقطه مشترک می تواند مبنایی برای همکاری مشترک دو دستگاه باشد تا با بهره گیری از تجارب یکدیگر، طراحی و اجرای دوره های آموزشی و برگزاری مانورهای مشترک، گام های موثر و کارآمدی در زمینه حفظ سرمایه های انسانی بویژه نسل جوان و آینده ساز کشور برداشته شود.

رویکرد اصلی پدافند غیرعامل و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، پیشگیری است

ایرج کارخایی اعتیاد به موادمخدر را یکی از تهدیدات جدی علیه سرمایه های انسانی برشمرد و گفت با توسعه و پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی، سطح، ابعاد و انواع تهدیدات افزایش یافته و روز به روز نیز در حال تغییر می باشد و امروزه سرمایه های انسانی، مادی و زیرساخت هایی حیاتی کشور در معرض تهدیدات جدی در زمینه های زیستی و بد افزارها و باج افزارهاست که اگر به موضوع پدافند غیرعامل توجه و دقت صورت نگیرد و انجام طرح و برنامه ها بدون پیوست پدافند غیرعامل اجراگردد قطعا می تواند مشکلات و چالش های جدی ایجاد کند.

دبیر شورا پدافند غیرعامل استان به اهمیت پدافند غیرعامل در شرایط کنونی اشاره و گفت امروزه تهدیدات نظامی، اقتصادی، زیستی، سایبری و... یک خطر جدی برای تمامی کشورهای جهان بشمار میرود و کشورهایی وجود دارند که با رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل سطح تهدیدات را در کشورهای خود به حداقل کاهش داده و در مقابل تهدیدات مصون سازی انجام داده اند. در مقابل کشورهایی هم هستند که به علت عدم رعایت این الزامات به شدت آسیب پذیر بوده یا متحمل خسارات زیادی شده اند. به همین خاطر با دستور مقام معظم رهبری موضوع پدافند غیرعامل از سال 1382، به یکی از راهبردهای دفاعی اصلی کشور تبدیل شده و ادارات کل پدافند عامل استان ها در راستای قوانین، آئین نامه ها، اساسنامه پدافند و ابلاغی های صادره اقدامات گسترده ای را برای تحقق اهداف و ماموریت های تعیین شده در دستورکار قرار داده و تلاش دارد با همکاری همه دستگاه ها و بخش های ذیربط آنها را تحقق بخشد.

همتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان هم در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اعتیاد در کشور و استان گفت متاسفانه دامنه اعتیاد به موادمخدر چنان در جامعه گسترده شده که همه اقشار و گروه های سنی بدون توجه به سن، جنسیت، سطح تحصیلات  و نوع شغل را در برگرفته و به یک دغدغه بزرگ برای مسئولین و خانواده تبدیل شده  و با تولید و ورود انواع صنعتی و مخرب تر موادمخدر بر پیچیدگی، عمق خطر و شدت دغدغه ها افزوده است. و اگر اقدام جدی برای مصون سازی جامعه در مقابل اعتیاد به موادمخدر انجام نگیرد قطعا با معضلات و چالش های جدی مواجه خواهیم بود. دبیر شورای هماهنگی استان با استقبال از رویکرد مشارکت جویانه بین اداره کل پدافند غیرعامل و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گفت این رویکرد در صورتی که قابلیت اجرایی پیدا کند می تواند منشاء اثرات مهمی در جهت کاهش مشکلات و پیشگیری از تهدیدات باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر