۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۲۹۱۱۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان، تامین آب را یکی از دغدغه‌های مهم استان در بخش روستایی عنوان کرد و گفت: معتقدیم تلاش برای تامین آب در راستای حفظ و پایداری روستاها بسیار مهم است.
به گزارش پایداری ملی، ایرج کارخایی در نشستی با مدیران بخش آب و انرژی استان سمنان، آب‌رسانی به روستاها را گامی برای حفظ و پایداری این مناطق عنوان کرد و بیان داشت: فعالیت‌هایی که برای تأمین آب به روستاها می‌شود به توسعه و ماندگاری جمعیت و پایدار بودن آبادی‌ها کمک کرده و یک اقدام پدافندی محسوب می‌شود چون مهاجرت و تخلیه روستاها از ساکنان موجب خدشه‌دار شدن به امنیت پایدار دیگر نقاط خواهد شد.

وی با تشکر از همکاری و تعامل مناسب مدیران بخش وزارت نیروی استان سمنان در راستای پیگیری اهداف و برنامه‌های اهداف پدافند غیرعامل، افزود: در بخش‌های مختلف، اقدامات بسیار خوبی در راستای حفظ و صیانت از دستاوردها و دارایی‌های بخش آب و فاضلاب روستایی  انجام‌شده که قابل‌تقدیر است و همین اهداف در راستای رسالت پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، پدافند غیرعامل را یکی از راهبردهای مهم و پراهمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: برای حفظ و حراست از این تأسیسات و زیرساخت‌های حیاتی به‌ویژه در حوزه آب‌رسانی، می‌بایست همه تلاش و همت خود را به کاربندیم و با رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل زیرساخت‌ها، اماکن، مخازن- مجتمع‌ها، چاه‌ها و مراکز مهم آب‌رسانی را در مقابل انواع تهدیدات مصون نگه‌داریم.

کارخایی در ادامه بیان داشت: تهدیدات به‌صورت مستمر وجود دارد که در تأسیسات آب‌رسانی و آب و فاضلاب روستایی دو نوع تهدید در بخش فیزیکی، میکروبی و شیمیایی وجود دارد و در هر دو حالت موجب بحران در جامعه می‌شود و چالش ایجاد می‌کند، یکی از وظایف شرکت آب و فاضلاب روستایی شناسایی، رصد و کاهش تهدیدات برای مقابله با انواع تهدیدات فراروی شرکت در بخش‌های مختلف است.

وی برگزاری دوره آموزشی و مانورهای مختلف را در بالا بردن کارایی کارکنان و افزایش آگاهی در شناخت تهدیدات و اهداف پدافند غیرعامل بسیار مهم و ضروری برشمرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: بازنگری در افزایش حجم مخازن به ظرفیت چهار هزار و۵۰۰ مترمکعب، بازنگری و بهینه‌سازی در طراحی شبکه توزیع و خطوط انتقال آب، تدبیر در حفظ منابع آبی در روستاهای دچار بحران و مجتمع‌ها در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، حذف گاز کلر، جذب نیروی متخصص در بخش آزمایشگاه و دو شبکه‌ای کردن یک روستا در پدافند زیست‌محیطی در دستور کار دولتمردان استان سمنان قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر