۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۹۱۰۲
عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی در شوراي پدافند غيرعامل شهرستان فراهان و بازديد از كشتارگاه:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: یکی از اهداف اصلی تهدیدات زیستی به خطر انداختن امنیت غذایی مردم از طریق آلوده کردن منابع غذایی است و مشخص ترین برنامه برای مقابله با حملات بیوتروریستی طراحی سیستم های مراقبت از انواع بیماری ها و انجام اقدامات پیشگیرانه است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی پس از بازدید از کشتارگاه شهر فرمهین  و پیگیری راه اندازی پیش سردخانه در منطقه در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان فراهان که با حضور سجادی فرماندار فراهان، شانقی مدیر کل دامپزشکی، محمودی مدیر کل محیط زیست، آمره ای مدیرعامل آب منطقه ای استان و همچنین مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان با هدف بررسی وضعیت و مشکلات موجود و اتخاذ راهکار مناسب به منظور رفع نواقص مطروحه کشتارگاه شهرستان فراهان برگزار شد حضور یافت و به پیگیری مصوبات استانی پرداخت.
لزوم توجه به نکات پدافندی و آموزش در سطح جامعه را ضروری است/منطقه فراهان نیازمند آموزش و آگاهی در حوزه تهدیدات زیستی است

عسگری با حضور در شهرستان فراهان پیرامون پیگیری مصوبات جلسه قرارگاه زیستی از کشتارگاه این شهرستان بازدید به عمل آورد و پیش سردخانه ی فعال را در راستای پیشگیری از تب کریمه کنگو ضروری دانست. وی با اشاره به این نکته که یکی از اهداف اصلی تهدیدات زیستی به خطر انداختن امنیت غذایی مردم از طریق آلوده کردن منابع غذایی می باشد، مصون سازی و پایداری کشور در برابر تهدیدات را وظیفه ی پدافند غیرعامل دانست.

در این جلسه سجادی فرماندار فراهان به بیان شرح مختصری از مشکلات عدیده موجود در شهرستان و سوابق و فعالیت های انجام شده پرداخت و پس از آن آمره ای مدیرعامل آب منطقه ای استان، مشکل اساسی را در ساختمان کشتارگاه دانست که در صورت توجه به نکات مورد نظر از طرف سازمان آب منطقه ای این مشکل حل خواهد شد.

در ادامه این جلسه محمودی مدیر کل محیط زیست نیز آمادگی خود را در جهت حل مشکل اعلام کرد و گفت: از تظر ما مجوزهای لازم صادر خواهد شد.

شانقی مدیرکل دامپزشکی استان نیز با اشاره به هزینه های راه اندازی کشتارگاه عنوان داشت تا راه اندازی کشتارگاه می توان با رعایت حداقل های مقررات و قوانین دامپزشکی، سلامت گوشت تولیدی شهرستان را تأمین نمود.

عسگری در ادامه این جلسه با تأکید بر رسیدگی به موضوع و تعامل مدیران در برطرف کردن سریع مشکلات کشتارگاه عنوان داشت منطقه ی فراهان دارای روستاهای متعدد و پویا در زمینه کشاورزی و دامداری می باشد لذا توجه به پدافند زیستی و افزایش ضریب آگاهی مسئولین و مردم در این خصوص حائز اهمیت است.

عسگری در شورای پدافند شهرستان فراهان با معرفی پدافند غیرعامل به عنوان مجموعه اقدامات غیرنظامی که منجر به رفع تهدیدات و کاهش آسیب پذیری دستگاه ها می شود، لزوم توجه به نکات پدافندی و آموزش در سطح جامعه را ضروری دانست.

وی بیوتروریسم را به عنوان تهدید زیستی نو پدید معرفی و به راهکارهای مقابله با آن پرداخت و عنوان داشت یکی از اهداف اصلی تهدیدات زیستی به خطر انداختن امنیت غذایی مردم از طریق آلوده کردن منابع غذایی است و مشخص ترین برنامه برای مقابله با حملات بیوتروریستی طراحی سیستم های مراقبت از انواع بیماری ها و انجام اقدامات پیشگیرانه است. وی پیشگیری و اتخاذ تمهیدات لازم در پیشگیری از تب کریمه کنگو و آنفولانزای فوق حاد پرندگان را ضروری دانست.

در پایان عسگری تلاش در راستای رفع نواقص کشتارگاه شهرستان فراهان و توجه به الزامات پدافند غیرعامل را در دستور کار اعضای حاضر در جلسه قرار داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر