۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۲۹۰۷۳
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با بیان اینکه بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان«نماز و فضای مجازی» برگزار می‌شود، گفت: با توجه به تهدیدات فضای مجازی از فرصت سازی این فضا در گسترش فرهنگ دینی نباید غافل باشیم و باید بهره‌مندی کافی را ببریم.
به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: فضای مجازی فرصتی برای انتقال محتوای مورد نیاز فرهنگی در قالب‌های جذاب، متنوع و زیبا بر اساس ذائقه مخاطب در سریع‌ترین زمان به میلیون‌ها مخاطب در سراسر جهان است.

وی از برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان«نماز و فضای مجازی» خبر داد و افزود: به منظور جريان‌سازي و نهضت تولید محتواهای متنوع در زمینه نماز و توزیع در بین مخاطبان، بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی» در آذرماه برگزار خواهد شد. 

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی هدف از برگزاری این اجلاس را شناسایی، سازماندهی، تشویق و ترغیب فعالان فضای مجازی در زمینه ترویج نماز، تولید و نشر محتواهای فاخر نمازی در فضای مجازی،ایجاد بانك ایده و تجربیات موفق در زمینه تولید و توزیع محتواهای نماز در فضای مجازی بیان کرد.

سبحانی‌نیا محورها و موضوعات این فراخوان را تولید محتوای نمازی برگرفته از آیات و روایات شامل آثار نمایشی( پویانمایی، موشن گرافیك ، رئال، گیف )، طرح های گرافیكی( تابلو مقاله، پوستر، اینفوگرافیك)، پادكست‌های صوتی و  استیكرهای نمازی عنوان کرد. 

وی در خصوص قالب موضوعات فراخوان گفت: تولید نرم افزارهای تلفن همراه و رایانه‌ای، توزیع و نشر محتواهای نمازی شامل ایده‌ها و تجربیات موفق نمازی را از جمله قالب‌های فراخوان برشمرد.
سبحانی‌نیا گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا تا پانزدهم آبان‌ماه سا‌ل‌جاری از طریق سامانه  www.namazportal.irثبت نام و آثار خود را ارسال کنند.

وی افزود:  نتایج فراخوان، دهم آذرماه ۱۳۹۶ از طریق سایت ستاد اقامه نماز اعلام و به آثار برگزیده رتبه‌های اول تا سوم در هر موضوع از محورهای فراخوان، جوایز همراه با لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی بیان کرد: همچنین فراخوان ارسال مقاله در همایش ملی علمی  ـ پژوهشی «نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی» در سه محور آثار نماز، ولایت و مسجد در تحکیم خانواده، دفاع از اسلام و اقشار جامعه از دیگر فعالیت‌های ستاد اقامه نماز در تابستان سال جاری است.

وی با اشاره به تأکید رهبری در خصوص فضای مجازی بیان کرد: امروز نسل جدید رویکرد شتابنده‌ای به فضای مجازی دارد و این فضا به صورت موجی است که اگر مدیریت نشود، تهدید بزرگی محسوب می‌شود.

سبحانی نیا اظهار کرد: در راستای تبدیل تهدیدهای فضای مجازی به فرصت، کانون فعالیت مباحث دینی در فضای مجازی تشکیل شده که بیش از ۱۰۰ فعالیت را انجام می‌دهد.

وی افزود: در این کانون شناسایی اساتید دارای سواد رسانه‌ای که در حوزه دینی نیز دارای تخصص باشند، برای انتقال سواد رسانه‌ای به مروجان دینی انجام شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: در راستای نشر موضوعات نماز در فضای مجازی با هنرمندی و به صورت غیر مستقیم، از ظرفیت کسانی که وظیفه سازمانی‌شان ترویج دین بوده و در فضای مجازی هم دستی دارند استفاده شده است.

وی اظهار کرد: در این راستا نیز از ظرفیت کانون‌های مساجد، حوزه هنری آستان قدس رضوی و سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز برای تبدیل تهدید فضای مجازی به فرصت استفاده می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی ابراز کرد: همچنین شناسایی کانال‌های پر مخاطب با همکاری پلیس فتا انجام شده، به عنوان مثال کانال دوستی با خدا حدود ۳۶۰ هزار عضو دارد که تلاش شده تا با این کانال‌ها ارتباط گیری شده و مباحث نماز نیز در این کانال‌های پرمخاطب گنجانده شود.

سبحانی‌نیا یکی از مهم ترین اهداف برگزاری اجلاس سراسری نماز با موضوع «نماز و فضای مجازی» را تبدیل تهدید فضای مجازی به فرصت برشمرد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر