۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۹۰۳۴
مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی :با اشاره به وجود بافت های فرسوده و نا ایمن در سطح شهر اراک، خواستار استاندارد سازی و اتخاذ تدابیر پدافندی و پیشگیرانه در حوزه ی معماری شهری شد و بر افزایش ضریب آگاهی عمومی بر مبنای آموزش تاکید کرد.
رامین قناتی
مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی با حضور در سومین اجلاس عمومی اتحادیه های صنفی کلانشهر اراک با حضور روسای اتحادیه های صنفی در محل اتاق اصناف اراک برگزار شد به بیان تعاریف پدافند غیرعامل پرداخت و با اشاره به وجود بافت های فرسوده و نا ایمن در سطح شهر اراک، خواستار استاندارد سازی و اتخاذ تدابیر پدافندی و پیشگیرانه در حوزه ی معماری شهری شد و بر افزایش ضریب آگاهی عمومی بر مبنای آموزش تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه عسگری به بیان مباحث، دیدگاه ها و سیاست های اداره کل پدافند غیرعامل پرداخت و پدافند غیرعامل را مجموعه اقدامات غیرنظامی که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات دشمن می گردد دانست و با اشاره به وقوع جنگ های مختلف در طول تاریخ و تدابیر کشورها برای دفاع غیرنظامی بر اهمیت این موضوع تاکید کرد و موضوع تهدید و اقدام خصمانه علیه کشور به خاطر اعتقاد و آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را همیشگی و به دور از شعار دانست و لزوم حفظ آمادگی کامل در این زمینه را ضروری دانست.

بررسي مباحث پدافند غيرعامل در سومين اجلاس عمومي اتحاديه هاي صنفي كلانشهر اراك

در ادامه ی این جلسه عسگری با تاکید بر به روز بودن معماری شهری عنوان کردند در طول سالهای دفاع مقدس اماکنی برای حفظ جان مردم ساخته شده بود که باید بررسی گردد که تغییر کاربری داده اند یا خیر؟ وی با اشاره به وضعیت بازار اراک و پاساژ اسلامی خواستار ایمن سازی و استاندارد سازی و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص این مکان ها شدند. ایشان به حفظ آمادگی در برابر تهدیداتِ سختِ موجود مانند عملیات اطفای حریق، امداد و کمک های اولیه و پیشگیری از تهدیدات و اقدامات تروریستی تاکید کرده و عنوان کردند باید آموزش های لازم برای اصناف و عموم مردم ارائه گردد.

عسگری با اشاره به بیوتروریسم و تغییرات در نوع تهدیدات مبحث کالاهای قاچاق را مطرح نموده و بیان داشت که از طریق قاچاق کالا محصولاتی وارد کشور می شود که ممکن است سلامت مردم را به خطر بیاندازد که می بایست مسئولین و مردم در این زمینه هوشیار باشند. مدیرکل پدافند غیرعامل با انتقاد از عملکرد برخی از اصناف عنوان داشت که می بایست در صدور برخی مجوزها علاوه بر اجرای قانون با مردم هم تعامل داشت. همچنین ایشان نقش اصناف در تعامل و اطلاع رسانی به مردم در حوزه ی زیستی مانند بروز بیماریهای تب کریمه کنگو و آنفولانزای حاد پرندگان را مفید دانست.

در پایان عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استان با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی تاکید نمودند که اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست بلکه شعور است و باید از تمام ظرفیت های مختلف استان استفاده نماییم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر