۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۲۹۰۲۳
با توجه به اعزام حجاج بیت الله الحرام به سرزمین نزول وحی ، کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک در پدافند غیرعامل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایدای ملی، با توجه به اعزام حجاج بیت الله الحرام به سرزمین نزول وحی ، کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک در پدافند غیرعامل برگزار شد.

محمد رضا عالی منش رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی فارس و به ارائه گزارش اقدامات انجام شده حوزه سلامت در ارتباط با حجاج بیت الحرام در سنوات گذشته به ویژه در سال 1394 و اعزام حجاج در سال1396 پرداخت .

کارگروه بهداشت ، سلامت و بیولوژیک پدافند غیرعامل با محوریت سلامت  حجاج بیت الله الحرام در شیرازتشکیل جلسه داد

سپس محمودرضا پیروی نماینده دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کارگروه بهداشت سلامت و بیولوژیک در پدافند غیرعامل یکپارچه سازی اقدامات حوزه سلامت ، تعیین متولی انجام هر اقدام ، ایجاد هماهنگی بین دستگاهی ، برگزاری جلسات مستمر و اجاد هماهنگی های لازم تا زمان بازگشت حجاج به کشور و استان را از ضروریات خواند.

وی همچنین یاد آور شد با توجه به حضور یک ماهه حجاج ایرانی در کشور عربستان و ارتباط با سایر حجاج از کشورهای مختلف و احتمال انتقال آلودگی در راه بازگشت و ایجاد اپیدمی بیماری های مختلف بر لزوم کنترل و پایش درمانی قبل از اعزام و در هنگام ورود به کشور تاکید کرد.

در ادامه حسین فرامرزی مدیر گروه بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ارائه توضیحاتی پیرامون اقدامات صورت گرفته در این حوزه از جمله آموزش های لازم به حجاج ، توزیع بیش از 5000 پمفلت آموزشی بین زائرین ، آموزش پزشک کاروان ها جهت تکمیل دفترچه اطلاعات همه گیر شناسی و سندروم های شایع پرداخت .

در پايان اعضاء کارگروه بهداشت ، سلامت و بیولوژیک پدافند غیرعامل به بیان دیدگاه ها ،  نظریات و پیشنهادات خود پرداختند که منتج به اتخاذ تصمیماتی در این کارگروه گردید .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر