۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۹۰۰۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در اختتامیه کنفرانس ملی ساخت و ساز در مناطق لرزه خیز:
احمد جهانسری در مراسم اختتامیه کنفرانس ملی ساخت و ساز در مناطق لرزه خیز که به مناسبت یادبود زلزلة ورزقان و اهر به مدت دو روز در دانشگاه تبریز برگزار شد به اهمیت مباحث پدافند غیرعامل و تبیین آمایش سرزمین پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، احمد جهانسری در مراسم اختتامیه کنفرانس ملی ساخت و ساز در مناطق لرزه خیز که به مناسبت یادبود زلزلة ورزقان و اهر به مدت دو روز در دانشگاه تبریز برگزار شد به اهمیت مباحث پدافند غیرعامل و تبیین آمایش سرزمین پرداخت.

وی در این نشست گفت: اگرچه اسم همایش پدافند غیرعامل نبود اما تمام مباحث این کنفرانس در حوزه پدافند غیرعامل بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی افزود: مهندسان امروز باید هوشیار باشند و به تبیین دور و بر خود بپردازند و نقاط پرخطر پیرامون خود را احصا کرده و برای آن چاره ای بیاندیشند.

مفهوم آمایش سرزمین مغفول مانده است / مهندسان باید به داد شهرهای بزرگ برسند

مدیرکل پدافند غیرعامل گفت: من در پیرامون خود سازه های بزرگ بر روی گسل، پل های ساخته شده بر روی مسیل خصوصا در اتوبان شهید کسایی، برج های قد کشیده در کوچه های تنگ، مجتمع های تجاری پرخطر و ... می بینم که باید مهندسان راه چاره آن را بیابند. 

جهانسری با طرح این سوال که شهرهای بزرگ را مهندسان و مسؤلین خراب کرده اند یا کارگران ساده و مردم عادی، از مهندسین دعوت کرد تا به بحث آمایش سرزمین و ساختار شهری توجهی ویژه داشته باشند. 

وی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این همایش از انعقاد تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: خوشبختانه با ابلاغ دفتر مقررات ملی ساختمان قرار شده تمام مهندسینی که ارتقاء پایه 2 به 1 می خواهند و بالای 12 سال سابقه دارند، حتما باید 16 ساعت آموزش اجباری پدافند غیرعامل ببینند. همچنین در این کنفرانس دکتر ابراهیمی کارشناس ارشد سازمان پدافند غیرعامل به تبیین مباحث پدافند کالبدی پرداخت و ضمن ارائه یک مقاله الزامات پدافند غیرعاملی سازه ها را تشریح کرد.

مفهوم آمایش سرزمین مغفول مانده است / مهندسان باید به داد شهرهای بزرگ برسند

در ادامه این همایش دبیر کنفرانس به ارائه گزارش در خصوص کنفرانس پرداخت و گفت: حدود 60 مقاله به صورت پوستر و ارائه در این همایش پذیرفته شد. دکتر یغمایی افزود: 4 نفر از اساتید بنام کشوری سخنران کلیدی این همایش بودند و 5 کارگاه تخصصی نیز در حاشیه همایش برگزار گردید. یغمایی افزود ما در زمینه مقاوم سازی سازه ها هنوز در مراحل ابتدایی راه هستیم و باید از تجربیات بین اللملی در این راه استفاده کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر