۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۸۹۹۱
جانشین مدیرکل امور مرزی و پدافندغیرعامل وزارت کشور:
جانشین مدیرکل امور مرزی و پدافندغیرعامل وزارت کشور که در جلسه گردهمایی آموزشی رابطین پدافندغیرعامل استان خراسان جنوبی سخن می گفت؛ با بیان این مطلب افزود: سه سطح حیاتی حساس و مهم ثقل بندی مورد نظر پدافندغیرعامل هستند که دو سطح حیاتی و حساس در گستره کشور و سطح مهم در گستره استان تعریف می شود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جانشین مدیرکل امور مرزی و پدافندغیرعامل وزارت کشور که در جلسه گردهمایی آموزشی رابطین پدافندغیرعامل استان خراسان جنوبی سخن می گفت؛ با بیان این مطلب افزود: سه سطح حیاتی حساس و مهم ثقل بندی مورد نظر پدافندغیرعامل هستند که دو سطح حیاتی و حساس در گستره کشور و سطح مهم در گستره استان تعریف می شود.

مولوی با اشاره به این موضوع که حدودا نیمی از مرز افغانستان با جمهوری اسلامی ایران در مرز مشترک با خراسان جنوبی قرار گرفته است تصریح کرد: وجود مرز مشترک استان با کشور افغانستان اهمیت رعایت الزامات پدافندغیرعامل در استان خراسان جنوبی را دو چندان میکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود معیارهای اولویت بندی مراکز ثقل از نگاه پدافندغیرعامل را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اهمیت استراتژیک، گستره نفوذ و عمق تاثیرگذاری مراکز و تاسیسات از مهم ترین معیارهای این اولویت بندی هستند که می باید مدنظر قرار گیرد.

مولوی با یادآوری استراتژی معروف حلقه واردن ویژگیهای کلی تهدیدات دشمن را برشمرد و افزود: نیروی انسانی ابنیه و ساختمانها و تاسیسات و تجهیزات از مهمترین عوامل موثر بر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل هستند.

جانشین مدیرکل امور مرزی و پدافندغیرعامل وزارت کشور با اشاره به طبقه بندی ساختمان ها در مبحث 21 مقررات ملی ساختمان تصریح کرد: در روند اجرایی الزامات و ملاحظات پدافندغیرعامل در مبحث 21 مقررات ملی ساختمان ، ساختمان های گروه های دو و سه و چهار باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به سیاست های کلی نظام در بخش پدافندغیرعامل که در 13 بند توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است ، خاطرنشان کرد: تهیه و تصویب بخش بزرگی از مستندات و قوانین این بحث در هیئت دولت و هیئت وزیران را دلیلی بر اهمیت ویژه این موضوع دانست و رعایت الزامات این امر را از همه دستگاه های استانی خواستار شد.

مولوی در بخش پایانی سخنان خود اجرایی شدن طرح جامع پدافندغیرعامل استان را در اولویت اجرایی برنامه های پدافند غیرعامل استانداری دانست و افزود: طرح جامع ، نقشه راه همه دستگاه ها در مسیر اجرای سیاست های پدافندغیرعامل است. از این رو همه دستگاه ها در روند اجرایی این طرح همکاری لازم را معمول کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر