۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۸۹۷۳
خرازی:
رئیس شورای راهبردی و روابط خارجی، گفت:آ‌مریکا با اقدامات خود نه تنها برجام را تحت تأثیر قرار داده بلکه بر منافع اروپا نیز تأثیر گذاشته است.
به گزارش پایداری ملی، کمال خرازی رئیس شورای راهبردی و روابط خارجی درباره اشاره خانم موگرینی به نقض برجام توسط آمریکایی‌ها، اظهار داشت: در صحنه دیپلماتیک افراد مسئول این دغدغه را دارند مسئله‌ای مطرح نشود که طرف مقابل از آن بهره ببرد.

وی در ادامه افزود:  خانم موگرینی به این امر اشاره داشت؛ آ‌مریکا اقداماتی انجام می‌دهد که نه تنها برجام را تحت تأثیر قرار داده بلکه  بر منافع اروپا نیز تأثیر گذاشته است.

خرازی با تأکید بر نگرانی‌ اروپایی‌ها از رفتار ترامپ، گفت: اروپایی‌ها امروزه در قبال سیاست‌های آمریکا و به خصوص شخص ترامپ نگرانی‌های عمیقی دارند و ترامپ را فرد قابل پیش‌بینی نمی‌بینند و نمی‌توانند آینده خود را براساس سیاست‌های نامتوازن وی برنامه‌ریزی کنند، از این جهت گفتگوهایی  انجام شد و به فهم بهتر ریشه مشکلات کمک کرد.

وی با بیان اینکه اروپا باید برابر آمریکا استقلال خود را حفظ کند، گفت: اروپا باید در برابر فشارهایی که آ‌مریکا وارد می‌کند از هویت و استقلال خود دفاع کند و منافع خود را ملاک قرار دهد، چرا که در گسترش روابط اروپا و ایران منافع زیادی برای خود اروپایی‌ها مطرح است.

خرازی در ادامه تصریح کرد: اروپایی‌ها این واقعیت را درک کرده‌اند که ایران باثبا‌ت‌ترین کشور در منطقه است و نقش بسزایی در ایجاد ثبات و امنیت در کشورهایی دارد که هم اکنون دچار ناامنی و جنگ هستند و می‌دانند این مسئله به درک اروپا کمک می‌کند که پی ببرد با چه کشورهایی باید روابط گسترده‌تری برقرار کند و در آنجا سرمایه گذاری کند، همچنین آینده خود را در آن راستا تأمین کند.

رئیس شورای راهبردی و روابط خارجی، گفت: با اقداماتی که رزمندگان مقاومت و ارتش سوریه انجام دادند بساط داعش در حال جمع شدن است و اروپا به این واقعیت پی برده که اگر ایران به کمک کشورها نمی‌آمد، داعش به قدرت فراگیری در منطقه  و همچنین برای خود اروپا هم به خطر جدی تبدیل می‌شد، بنابراین همکاری با ایران بهترین راه حل مشکل برای برون رفت از درگیری‌های منطقه‌ای است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر