۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۸۹۵۶
استانداری خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های مهم و حساس استان به منظور بهبود امنیت سایبری خود، باید در ساختار تشکیلاتی مربوطه، یک کارشناس امنیت شبکه متخصص داشته باشند تا بتوانند تهدیدات متصور در این حوزه را به صورت آنلاین رصد و پایش کنند.
به گزارش پایداری ملی، سید علی اکبر پرویزی، در دیدار با معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور بازدیدهای دوره ای مسئولین بخش های مختلف کشور از حوزه های مرتبط در استان ها را باعث تقویت دستگاه های زیرمجموعه دانست و افزود: سرکشی‌های منظم و بررسی گزارشات عملکرد استان ها در پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل موثرتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه پدیده‌هایی نظیر خشکسالی می‌تواند منجر به مهاجرت و تخلیه استان شود؛ افزود: افزایش پدیده مهاجرت و شرایط نامساعد اقلیمی و کمبود آب، می‌تواند تهدیداتی جدی برای امنیت مردم این منطقه و به تبع آن کل کشور ایجاد کند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به موضوع آموزش و توسعه فرهنگ پدافندغیرعامل، تصریح کرد: در روند آموزش، تنها به آموزش کارشناسان و مدیران دستگاه‌های دولتی اکتفا نکنید، چرا که بخش مهمی از خدمات عمومی توسط بخش‌های غیردولتی و خصوصی ارائه می شود؛ ازاین رو لازم است در موضوع آموزش و فرهنگ سازی، حساس کردن افکار عمومی جامعه در اولویت اصلی قرار گیرد.

پرویزی تهیه طرح جامع پدافندغیرعامل را از اولویت‌های حوزه پدافندغیرعامل استان عنوان کرد و گفت: در روند تهیه طرح جامعه و سند پدافندغیرعامل استان به عنوان یک نقشه راه، تلاش تان را معطوف به این موضوع کنید که این طرح، طرحی عملیاتی و اجرایی باشد.

وی تامین آب استان را یک طرح پدافند غیرعاملی دانست و خاطرنشان کرد: ملاحظات پدافند غیرعامل در همه بخش‌ها و دستگاه‌ها به نحوی وجود دارد که لازم است اعتبارات خاص این بخش نیز در قوانین و مقررات ابلاغی پیش بینی شود.

استاندار خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه دفتر افتا در استان به منظور بررسی شرایط حاضر در بخش امنیت سایبری راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: دستگاه‌های مهم و حساس استان به منظور بهبود امنیت سایبری خود، باید در ساختار تشکیلاتی مربوطه، یک کارشناس امنیت شبکه متخصص داشته باشند تا بتوانند تهدیدات متصور در این حوزه را به صورت آنلاین رصد و پایش کنند.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافندغیرعامل کشور ضمن تشکر از استاندار خراسان جنوبی در جایگاه ریاست شورای پدافندیرعامل استان، تصریح کرد: در همایش آموزشی یک روزه رابطین کمیته‌های پدافندغیرعامل خراسان‌ جنوبی، تبیین و تشریح موضوعات مبتلابه توسط جانشینان قرارگاه‌های زیستی و سایبری، مدیرکل دامپزشکی و نماینده پلیس فتای استان نشانگر تسلط استان بر این بحث و فرهنگ سازی موفق موضوع در استان دارد.

وی، با تاکید بر ضرورت اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان یک سند بالادستی در این بخش، افزود: سازمان پدافند غیرعامل کشور پس از بررسی‌های کارشناسی و انعقاد تفاهم نامه همکاری، از اجرای این طرح حمایت خواهد کرد.

گفتنی است؛ در برنامه دیدار استاندار خراسان‌ جنوبی با معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور و جانشین مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور؛ مدیر کل حوزه استاندار و مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری نیز حضور داشتند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر