۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۸۹۵۳
رحیم آزادی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس : هدف از برگزاری این دوره تخصصی را آشنایی کارکنان با این مقوله شوم و کسب مهارت های مقدماتی پیشگیرانه دانست . وضمن اشاره به اوضاع منطقه و وقوع حوادثی از این قبیل ، نقش آموزش را ضروری و ارتقاء سطح آگاهی را از الزامات پدافندغیرعامل دانست .

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، رحیم آزادی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس : هدف از برگزاری این دوره تخصصی را آشنایی کارکنان با این مقوله شوم و کسب مهارت های مقدماتی پیشگیرانه دانست  و ضمن اشاره به اوضاع منطقه و وقوع حوادثی از این قبیل  ، نقش آموزش را ضروری و ارتقاء سطح آگاهی را از الزامات پدافندغیرعامل دانست .

آزادی گفت : یکی از اصول اساسی پدافند غیرعامل که از مهم ترین اهداف نیز محسوب می گردد موضوع حفاظت از جان انسان ها و زیر ساخت های اساسی کشور است . دشمن پس از ناکامی های پی در پی امروزه به انتهای خط رسیده و با اهداف تاکتیکی دست به هر اقدام دیگری می زند که بارزترین آنها عملیات انتحاری می باشد .
برگزاری دوره آشنایی با عملیات انتحاری در شیراز

امروزه شاهد این قبیل اقدامات تروریستی در قالب عملیات انتحاری در کشورهایی مثل عراق و سوریه و افغانستان، مردم بی گناه را به خاک و خون می کشاند. جدا از بحث در مورد تروریست و عقاید سرگروه های تروریستی که بیشتر سیاسی است و بعضا جامه مذهبی به تن کرده، سئوال این است که چه کسانی حاضرند دست به عملیات انتحاری بزنند و چه اعتقاد و انگیزه ای در پس این پرده است؟ مگر نه این که جان شیرین است و انسان برای حفظ جان حاضر است از همه چیز و همه کس بگذرد؟ پس چه اهرمی این افراد را وادار به این کار می کند؟

عملیات انتحاری
حمله انتحاری نوعی خودکشی است که در این نوع از خودکشی فرد دست به طراحی و اجرای یک برنامه تخریبی می زند که طی آن خود را وسیله آسیب زدن به دشمن قرار می دهد و از بین می برد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به بیان  ویژگی های عاملان انتحاری پرداخت و گفت: بر اساس نظریه انجمن بین المللی متخصصان مبارزه با تروریسم عاملان انتحاری برای انجام عملیات تروریستی خود معمولا 8 ویژگی دارند که با شناخت به موقع آن ها می توان خنثی سازی را انجام و از وقوع عملیات انتحاری پیشگیری کرد. که این  ویژگی ها عبارتند از :
 1. گروه سِنی ( بیشتر این افراد بین 16 و 30 ساله هستند.)

 2. راه رفتن غیرعادی ( عاملان عملیات انتحاری به دلیل مواد منفجره سنگینی که با خود حمل می کنند، با احتیاط و با کمی تکلف راه می روند.)
 3. بی توجه به محیط اطراف خود هستند (  به سمت هدف مشخصی حرکت می کنند و کسی نمی تواند توجه آن ها را تغییر دهد.)
4. یا کوله پشتی دارند و یا با خود کیف دستی حمل می کنند( با خود کیف دستی یا کوله پشتی حامل مواد منفجره حمل می کنند.)
 
5. آثار استفاده از مواد مخدر یا تنش در آن ها وجود دارد.(  آثار استفاده از مواد مخدر مثل گشاد شدن مردمک چشم و نگاه های ثابت و رفتارهای غیرعادی در آن ها دیده می شود.)
 
6. گذاشتن دستان در جیب ( دستانشان را در جیب خودشان می گذارند گویی که چیزی را گرفته اند.)
 
7. ظاهر بیرون( سعی می کنند ظاهر خود را تغییر دهند.)
 
8. استفاده از لباس های گشاد(  عاملان عملیات انتحاری لباس های گشادی به تن می کنند تا بتوانند سلاح ها و مواد منفجره را به راحتی مخفی کنند.)
درپایان با اختتامیه دوره آموزشی یک روزه آشنایی باعملیات انتحاری که توسط مجری آموزش های عمومی و تخصصی سازمان پدافند غیرعامل در استان فارس و با همکاری سپاه فجر استان در استانداری فارس جهت پرسنل و مدیران استانداری فارس و فرمانداری شیراز برگزار گردیده بود به کا رخود پایان داد .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر