۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۵۲
در جلسه شورای پدافندغیرعامل؛ علی نیک نفس ، فرماندار فاریاب در سخنانی به اهمیت و اهدف پدافند غیر عامل اشاره نمود و گفت: پدافند غیرعامل باعث کاهش آسیب ها در هنگام بروز تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی انسان ساخت می شود که با مدیریت و بهره گیری از فعالیتهای غیر نظامی می توان از وارد شدن خسارات مالی و جانی جلوگیری نمود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، علی نیک نفس با تأکید بر لزوم فراهم سازی تمهیدات لازم برای تبیین ماهیت واقعی پدافند غیرعامل گفت: در پدافند غیرعامل تمامی نهادها، ادارات و حتی مردم عادی نقش مهمی دارند و لذا باید با ارائه آموزش ها و اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش آسیب ها اقدام نمود.

وی آشنا کردن عامه مردم را از طریق تريبون هاي عمومي با موضوع پدافند غيرعامل بسيار مثمر ثمر عنوان کرد و افزود: مهمترين جامعه هدف در هفته پدافند غيرعامل دانش آموزان هستند كه بايد با انجام مانورهاي پدافند غيرعامل در سطح مدارس، تلاش شود دانش آموزان بيشتر با اين موضوع مهم آشنايي و آمادگي پيدا كنند.

فرماندار فاریاب: با مدیریت و بهره گیری از فعالیتهای غیر نظامی می توان از وارد شدن خسارات مالی و جانی جلوگیری نمود.

فرماندار فاریاب اظهار داشت:با توجه به اقدامات نظامی وعوامل بازدارنده،کشور عزیزمان نمی تواند در معرض تهدید نظامی قرار گیرد و بمنظور دفع خطرات غیر نظامی یا همان پدافند غیر عامل بایستی آسیب ها شناسایی تا تهدیدات را مرتفع نمائیم در این راستا لازم است فرهنگ سازی وآموزش انجام پذیرد.

وی با قدردانی از عملکرددستگاه ها و نهادهای مسئول در حوزه بهداشت و سلامت به ویژه مسئولین و کارکنان شبکه بهداشت شهرستان در پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو ، عنوان نمود: با برگزاری کمیته های مختلفی در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری تب کریمه کنگو ، آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه به خوبی صورت گرفته و کارگاههای آموزشی در مورد بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام تشکیل شده است.


وی افزود: سمپاشی رایگان در راستای پیشگیری از این بیماری و همچنین با توزیع بروشور، آموزش به اهالی در بیشتر روستاهای شهرستان انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر