۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۸۹۱۱
کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در جلسه نظارت بر مصوبات شورای عالی شهرسازی و شناسنامه‌دار کردن ساختمان‌های بلندمرتبه شانزدهم مردادماه به عدم رعایت مقررات ملی ساختمان‌ها در استان، عدم رعایت سطح اشغال و تراکم درساخت و سازها از سازمان نظام‌مهندسی و شهرداری‌ها انتقاد کرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در جلسه نظارت بر مصوبات شورای عالی شهرسازی و شناسنامه‌دار کردن ساختمان‌های بلندمرتبه شانزدهم مردادماه به عدم رعایت مقررات ملی ساختمان‌ها در استان، عدم رعایت سطح اشغال و تراکم درساخت و سازها از سازمان نظام‌مهندسی و شهرداری‌ها انتقاد کرد.


شاهرخ کناری، در این نشست ساخت‌وسازهایی که در مسیل رودخانه‌ها و آبراه‌ها انجام‌گرفته را بسیار نگران‌کننده دانست و افزود: در صورت بارش‌های سیل‌آسا نسبت به سنواتی که خشک‌سالی نبوده ساکنین این ساخت‌وسازها در معرض خطر قرار می‌گیرند.

وی، چالش اصلی شهرهای استان را عدم توجه به ضوابط شهرسازی،برنامه‌ریزی شهری و همچنین گسترش بی‌رویه شهرها عنوان کرد و گفت: علت بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق، اعتیاد و ...که امروزه گریبان گیر شهرها شده است گسترش خارج از ضابطه شهرهاست.

مدیرکل پدافند غیرعامل در توضیح افزود: بسیاری از افرادی که در حاشیه شهرها در ساختمان‌هایی که بدون رعایت ضوابط فنی و پدافندی ساکن می‌شوند را اقشار کم درآمدی هستند که از توان مالی بالایی برخوردار نیستند و با آسیب‌های اجتماعی مختلف مواجه هستند.

کناری، نبود سیستم تهویه، فعال نبودن سیستم آلارم(Alarm)، نداشتن سیم ارت(Ert) ، نداشتن دیوارهای ضد حریق، عدم وجود سیلندرهای خاموش‌کننده و پودر گاز (CO2) در راهروها و عدم رعایت سطح اشغال و تراکم در ساخت‌وسازها را مهم‌ترین مشکلات ساختمان‌های بلندمرتبه در یاسوج برشمرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر