۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۲۸۸۹۹
دکتر شریفی مدیر کل پدافند غیرعامل استان ایلام در جلسه هماهنگی رزمایش ترومایی(انفجار تروریستی):
رزمایش ترومایی حین انفجار تروریستی به منظور آمادگی دستگاه های امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی در ایام اربعین حسینی 31 مردادماه با مشارکت اداره کل پدافندغیرعامل استانداری ایلام و دانشگاه علوم پزشکی در شهر مرزی مهران برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دکتر شریفی مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری ایلام،در نشست هماهنگی برگزاری رزمایش ترومایی حین انفجار تروریستی در ایلام با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی حدود سه تا چهار برابر جمعیت ایلام وارد استان می شود، اظهار کرد: تجمعات انبوه همواره مستعد عملیات تروریستی است و سلامت یکی از مهمترین جنبه هایی است که در این تجمعات باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین تجمعات در دنیا راهپیمایی اربعین حسینی است و مرز مهران بدلیل نزدیکی به عتبات عالیات یکی از مهمترین و اصلی ترین دروازه های تردد زائران بوده بنابراین با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق، وجود گروهک های تروریستی و ناکافی بودن زیرساخت های بهداشتی درمانی در عراق، جنبه های گوناگون سلامت این اجتماع عظیم همواره از دغدغه های مسئولان حوزه سلامت این استان است.

وی یادآور شد: تجمع انبوه ممکن است جامعه را با خطر جدی سلامت و شرایط امنیتی مواجه کند که می تواند به موضوعی بین المللی تبدیل شود بنابراین ایجاد هماهنگی و آمادگی در دستگاه های امدادی و خدماتی از طریق برگزاری رزمایش ضروری است.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری ایلام گفت: بر این اساس رزمایش ترومایی حین انفجار تروریستی با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور، اداره کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، پدافند غیرعامل استان ایلام، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ایلام و دستگاه های انتظامی و امدادی استان در مرز مهران برگزار می شود.

  شریفی ،شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاه های درگیر، ارزیابی برنامه آمادگی و مقابله، ایجاد پست های فرماندهی، بررسی میزان اثربخشی و کارایی برنامه ها و افزایش مهارت ها و آگاهی مدیران و پرسنل را از اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه آگاهی و اطلاع عمومی پیش از برگزاری رزمایش از طریق صدا و سیما و رسانه ها به عموم مردم داده می شود، تاکید کرد: مدیریت بعد از حادثه بسیار مهم است و رسانه ها باید نحوه اطلاع رسانی در زمان حوادث غیرمترقبه را مدیریت کنند.

** ایجاد آمادگی برای مقابله با سناریوهای تروریستی فرضی در ایام اربعین ضروری است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام  در این نشست گفت: ایجاد آمادگی برای مقابله با سناریوهای فرضی داعش و دیگر گروهک های تروریستی در ایام اربعین حسینی ضروری است.

پرویز شریفی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در نابودی داعش، اظهار کرد: داعش و دیگر گروهک های تروریستی در ذهن خود از سیاست های ایران و ملت ایران عقده دارند.

وی تاکید کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین، گردهمایی بزرگی از ملت های مختلف جهان است که تنها جنبه مذهبی ندارد بلکه نمایشی از قدرت و عظمت جهان اسلام است بنابراین اقدام های پیشگیرانه از هرنوع رویداد عمدی یا غیر عمدی منفی درجریان برگزاری این کنگره عظیم می کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام گفت: سال گذشته نیز قرار بود رزمایش ترومایی حین انفجار تروریستی در این استان برگزار شود اما به دلایلی برگزار نشد.

شریفی تاکید کرد: مقدمات برگزاری مطلوب این رزمایش باید پیش از ایام اربعین حسینی فراهم شود و در این زمینه لازم است تمامی اعضا با برگزاری جلسات مکرر توجیه شوند.

 شهر مرزی مهران با 16 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان عمومی 36 تختخوابی و یک پایگاه اورژانس شهری است و بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام تنها بیمارستان ترومای استان با ظرفیت 18 تخت اورژانس و 12 تخت آی سی یو است که در ایام اربعین حسینی به علت ترافیک سنگین در مسیر ایلام مهران، انتقال مصدومان از مرز مهران به این بیمارستان ساعت ها طول خواهد کشید.

همچنین پایانه مرزی مهران یک پایگاه اورژانس در 13 کیلومتری شهر مهران و 95 کیلومتری شهر ایلام دارد و یک دستگاه بالگرد اورژانس نیز در مرکز استان مستقر است.

در ایام اربعین 95 بیش از 2 میلیون و 400 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز بین المللی مهران در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در کربلای معلی شرکت کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر