۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۲۸۸۸۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی در جمع شهرداران، بخشداران و دهیاران استان:
احمد جهانسری، در کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران که برای دو هزار نفر از بخشداران و شهرداران و دهیاران استان برگزار شد به تشریح اصول و مبانی پدافند غیرعامل پرداخت.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی در کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران که برای دو هزار نفر از بخشداران و شهرداران و دهیاران استان در حال برگزاری است به تشریح اصول و مبانی پدافند غیرعامل پرداخت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی در جمع شهرداران، بخشداران و دهیاران استان: بحث پدافند غیرعامل 80 درصد در زندگی شخصی تأثیرگذار است/اگر فضای مجازی را کمتر بشناسیم بیشتر آسیب خواهیم دید

احمد جهانسری در این کارگاه به تشریح اصول و مبانی پدافند غیرعامل برای شهرداران ، بخشدارن و دهیاران استان پرداخت. جهانسری بابیان اینکه بحث پدافند غیرعامل 80 درصد در زندگی شخصی تأثیرگذار بوده و تنها 20 درصد در زندگی کاری و سازمانی تأثیر دارد، اظهار داشت: بنا بر اهمیت این مسئله در چندین کشور اطراف برای موضوع پدافند غیرعامل از 20 سال گذشته وزارت خانه تشکیل‌شده و حتی در برخی کشورهای غربی لشگرهای قدیمی منحل و لشگرهای پدافند غیرعامل تشکیل می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی با تأکید بر گفتمان سازی پدافند غیرعامل و معرفی این مسئله در استان، ادامه داد: در جنگ‌های مسلحانه امکاناتی که استفاده می‌شود پدافند عامل بوده اما در زندگی امروز شیوه‌های جدید تهدید، نوع و سمت و اندازه تهدید تفاوت کرده و ضرورت دارد هوشیاری و آگاهی را بالا ببریم و تهدیدها را بشناسیم، این از اصول اولیه پدافند غیرعامل است.

وی با بیان حفظ انسان‌ها و حفظ سرمایه‌ها در پدافند غیرعامل بحث می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف کلی پدافند غیرعامل حفظ سرمایه‌های انسانی و فیزیکی و سایبری در راستای کاهش آسیب‌پذیری و پایدارسازی در برابر آسیب‌ها است.

جهانسری در ادامه با اشاره به حوزه‌های 8 گانه پدافند غیرعامل گفت: در حوزه پدافند غیرعامل در استان در راستای فرهنگ‌سازی دوره تربیت مربی برگزار شد و برای بهره‌مندی از این فرصت‌ها در حوزه کالبدی برنامه‌ریزی شد و بر این اساس برای شرکت‌های مشاوره ساختمان‌ساز طی برگزاری دوره‌های آموزشی گرید پدافند غیرعامل ارائه شد.

وی با بیان اینکه در گذشته اکثر شرکت‌های موجود در راستای ارائه پیوست پدافند غیرعامل توسط شرکت‌های غیربومی انجام می‌شد، اضافه کرد: پس از برگزاری دوره‌های آموزشی از 40 شرکت حاضر در دوره‌های آموزشی10 شرکت موفق به اخذ گرید پدافند غیرعامل شدند و بحث ارائه پیوست برای پروژه‌های استانی توسط ای شرکت‌های برجسته انجام می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در بحث پدافند غیرعامل در حوزه کالبدی بحث سازه امن مطرح می‌شود اگر پیوست پدافند غیرعامل در مسئله ساخت ساختمان‌ها ارائه شود به عبارتی امنیت بنا نیز تأمین می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بحث آمایش سرزمینی در مسئله پدافند غیرعامل افزود: آمایش سرزمینی هنر چیدمان است که در کشور ما کمتری توجه شده بود در حالی که این مسئله باید به فرهنگ تبدیل شود تا در زمان ساخت یک بنا مشخص شود که آیا بنایی که در یک مکان ساخته می‌شود اجازه ساخت دارد یا ندارد.

جهانسری تأکید کرد: اگر علم آمایشی وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات در شهرها پیش نمی‌آید بر همین اساس هر سازه‌ای که می‌خواهیم بنا کنیم باید پیوست آمایشی داشته باشد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم سازه‌های تازه ساخته شده دولتی پیوست آمایشی داشته اند و مجوزها شده با دید آمایشی ارائه شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در دنیا قبل از هر چیزی پیشگیری اهمیت دارد بر همین اساس باید توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌ها داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث فضای سایبری بیان کرد: امروز گوشی‌های هوشمند در سطح رایانه‌ها پیشرفته هستند و به نوعی بیش از 40 نوع دسترسی وجود دارد و اگر این فضا را کمتر بشناسیم بیشتر آسیب خواهیم دید.

جهانسری ادامه داد: بحث پدافند غیرعامل امر و نهی نیست بلکه یادگیری است باید یاد بگیریم و در استفاده از گوشی‌های هوشمند دقت کنیم.

لازم به ذکر است کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیرت بحران برای دوهزار نفر از بخشداران، شهرداران و دهیاران استان طی چهار روز با هشت سرفصل در تالار معلم تبریز توسط مدیریت بحران استان برگزار گردید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر