۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۲۸۸۸۷
در راستای برنامه ها و اهداف پدافند غیرعامل :
با حضور مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ، سمینار آموزشی پدافند غیرعامل با موضوع تهدیدات حوزه توزیع برق ، در این شرکت برگزار شد
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، با حضور مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و کارخایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ، سمینار آموزشی پدافند غیرعامل با موضوع تهدیدات حوزه توزیع برق ، در این شرکت برگزار شد .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در این سمینار بیان داشت : هر اقدام غیرمسلحانه یا غیر نظامی که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان ها ، تاسیسات ، تجهیزات ، اسناد و شریان هادر مقابل عملیات خصمانه و مخرّب دشمن گردد ، پدافند غیرعامل است .

برگزاری سمينارپدافندغيرعامل در شرکت توزیع برق استان سمنان
مهندس سید محمد موسوی زاده با اشاره به این که کاسته شدن از آسیب پذیری زیرساخت ها به زعم حملات دشمن ، یکی از اهداف اجرای طرح های پدافند غیرعامل است گفت : محافظت از تاسیسات می باید به گونه ای باشد که با بیشترین راندمان ، کمترین هزینه از نظر مالی و نیروی انسانی را در برداشته باشد .

وی با عنوان این که ایمن سازی تاسیسـات صنعـت توزیـع ، هوشمنــد سازی ، اتوماسیون و مکانیزاسیون آنها و بسترهای مخابراتی و سیستم های اطلاعاتی، از مولفه های مهم در پدافند غیرعامل است افزود : آرمانی ترین شکل این است که رویکرد ما به سمت مکانیزاسیون کامل فعالیت ها و خدمات باشد تا فرصت و زمینه شایسته ای با تولید محتوا برای خدمات غیرحضوری برای مردم فراهم آوریم و برای این که تجهیزات سخت افزاری و نرم افزارها را محافظت نمائیم ، می بایست آن ها را منطقه ای و بومی کنیم .

برگزاری سمينارپدافندغيرعامل در شرکت توزیع برق استان سمنان

وی با ابراز این که باید در ارتباط با پدافند غیرعامل خودمان توجیه ، ساختار مناسب داشته، آموزش های لازم را کسب و آماده مقابله با هرگونه بحران باشیم یادآورشد: مشارکت مردم در پدافند غیرعامل باعث خواهد شد تا اقدامات این بخش اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
در ادامه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان داشت : آموزش یکی از محوری ترین امور برای گسترش مفاهیم برمبنای پدافند غیرعامل است .

ایرج کارخائی تصریح کرد : یکی از برنامه های مهم در توسعه پدافند غیرعامل، گسترش مفاهیم آن در سطوح مدیران و کارکنان، نخبگان و کارشناسان و اقشار مختلف مردم است .
وی با عنوان این که یکی از اصول راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پدافند غیرعامل است گفت : دفاع و امنیت درس مهم پدافند غیرعامل است که در باورها و اعتقادات و اندیشه های انقلابی ما وجود دارد و ظهور و بروز آن در دفاع مقدس متجلی شد .

وی با اظهار این که اکثر کشورها ، رعایت الزامات پدافند غیرعامل را برای پایداری و کاهش آسیب پذیری در سرلوحه امور خود قرار داده اند افزود : یکی از آمال و آرزوهای مقام معظم رهبری، مباحث مربوط به پدافند غیرعامل و الزامات آن به صورت گسترده ، جهادی و بسیجی وار است تا در تمامی دستگاه های اجرائی تحقق پیدا کند
وی خاطرنشـان کرد: نقش حـوزه توزیع برق در زمینه پدافند غیرعامل بسیار با اهمیت است و یکی از دستگاه هایی که تلاش می کند با کاهش آسیب پذیری در شرایط بحران و خطر بتواند خدمات خود را به نحو شایسته ای به مردم ارائه کند ، شرکت توزیع برق می باشد .

وی با ابراز این که رزمایش خدمت متعالی که توسط صنعت توزیع برق استان سمنان برای اصلاح و بهینه سازی حجم وسیعی از شبکه ها در کمترین زمان ممکن انجام می شود ، یک اقدام ارزشمند است اضافه کرد: هم اینک بیش از 80 دستگاه اجرائی در استان دارای مولّد برق اضطراری می باشند .

یادآور می شود: در این سمینار آموزشی دکتر "رضا دشتی" استادیار دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علم و صنعت ایران ، پیرامون طرح سیستم یکپارچه پدافند غیرعامل در سیستم های انرژی برق ، مطالب مبسوطی را ارائه کرد
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر