۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۸۸۴۵
رزمایش زیستی با هدف آمادگی نیروی های شهرستان مرند در مواجهه با حملات بیوتروریسم دشمن در مردادماه سال جاری در این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند در جلسه با اعلام آمادگی دستگاه های برگزاری این مانور گفت : تمامی هشت کارگروه قرارگاه پدافند زیستی قرارگاه که عبارتند از کارگروه های رصد و پایش،آشکارسازی و تشخیص،آرام سازی فضای مورد حمله، بهداشت و پیگیری ،قرنطینه کردن افرادآلوده، سلامت محیط، رفع آلودگی منطقه و کارگروه بازتوانی و پاکسازی برای اجرای این رزمایش آمادگی لازم را دارند.

فرماندار شهرستان مرند از آمادگی این شهرستان برای برگزاری رزمایش زیستی خبر داد:


راستگو افزود : طبق سناریو از قبل طراحی شده ،این رزمایش با مسمومیت فرضی دانش آموزان یکی از مدارس شهرستان مرند آغاز شده و سپس از سوی فرماندار مرند به تمامی کارگروه ها اعلام وضعیت زرد یا همان اقدام در محل صادر خواهد شد.


فرماندار شهرستان مرند برگزاری چنین رزمایش هایی را لازم دانست و گفت : با برگزاری چنین مانورهایی نقاط ضعف و قوت هر دستگاه خدمات رسان مشخص و نسبت به تقویت آن اقدامات لازم انجام می شود.

فرماندار شهرستان مرند از آمادگی این شهرستان برای برگزاری رزمایش زیستی خبر داد:


سردار جهانسری هم در ادامه این جلسه پدافند غیر عامل شهرستان مرند با بیان اینکه اکنون دشمن از طریق حمله زیست محیطی درصدد حمله به کشور ایران است گفت :رزمایش زیستی با هدف آمادگی نیروی های شهرستان مرند در مواجهه با حملات بیوتروریسم دشمن در مردادماه سال جاری در این شهرستان برگزار خواهد شد.


وی افزود : این رزمایش در قالب هشت کارگروه در شهرستان به فرماندهی فرماندار شهرستان مرند و به جانشینی سپاه ناحیه مرند با هدف صیانت از سرمایه های انسانی و با سناریو و طرح از قبل طراحی شده در یکی از مدارس این شهرستان انجام خواهد شد.


سردار جهانسری در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع پدافند زیستی در جامعه گفت : یکی از اقدامات دشمنان کشور ایران نفوذ در صنایع غذایی و آلوده کردن سبد غذایی مردم است چرا که مردم هر کشور اصلی ترین سرمایه یک کشور محسوب می شوند که در صورت انجام این عمل می توانند به جامعه ضررهای بسیار زیادی وارد کنند که مسئولین باید هوشیار بوده و در مورد امنیت غذایی مردم جامعه دقیقتر عمل کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر