۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۸۸۳۸
۱۰ مردادماه دوره آموزشي تهديدات زيستي با هدف ارتقا سطح دانش تخصصي اعضاي قرارگاه پدافند زيستي استان و دبيران پدافند غير عامل شهرستان هاي استان اصفهان در دو نوبت صبح و عصر در اردوگاه شهيد بهشتي شهر ابريشم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، روز گذشته سه شنبه هفته گذشته دوره آموزشي تهديدات زيستي با هدف ارتقا سطح دانش تخصصي اعضاي قرارگاه پدافند زيستي استان و دبيران پدافند غير عامل شهرستان هاي استان اصفهان  در دو نوبت صبح و عصر در اردوگاه شهيد بهشتي شهر ابريشم برگزار گرديد.

برگزاري دوره آموزشي تهديدات زيستي در استان اصفهان

در اين دوره  آموزشي ابتدا صفدريان مدير كل پدافند غير عامل استان اصفهان نسبت به تشريح وضعيت و اهميت هاي استان در حوزه هاي شش گانه پدافند زيستي در ابعاد استاني، منطقه اي و ملي پرداخته و در اين رابطه آگاه سازي هرچه بيشتر كليه سطوح جامعه استاني به ويژه دست اندر كاران امر در دستگاهها را در خصوص جديدترين تهديدات متصور زيستي و راهكارها و رهيافته هاي پدافندي جديد در اين زمينه را ضروري و برگزاي اين دوره  را در همين راستا اعلام داشت.

سپس آخرين يافته هاي علمي در حوزه تهديدات زيستي توسط دكتر كريمي نيا مدير كل بهداشت و سلامت سازمان پدافند غير عامل كشور و دكتر خالدي و دكتر ملازماني از اساتيد دانشگاه و كارشناسان سازمان پدافند غير عامل كشور ارائه شد.

در اين زمينه اساتيد مذكور با اشاره به اهميت استان اصفهان به دليل قرار گرفتن در مركز كشور و حضور صنايع بزرگ، واحدهاي كشاورزي و دامداري گسترده، موضوع آب آشاميدني و ساير حوزه هاي مرتبط با تهديدات زيستي بر لزوم آمادگي هرچه بيشتر دستگاه هاي عضو قرارگاه پدافند زيستي استان و آمادگي شهرستان ها براي پيشگيري و مقابله با بحران هاي زيستي تاكيد نمود. در ادامه دوره آموزشي مذكور به طرح تهديدات زيستي احتمالي آينده جهان، منطقه خاورميانه (غرب آسيا) و در داخل مرزهاي كشور پرداخته و نمونه هايي از طراحي هاي نظام سلطه براي ضربه زدن به سلامت جامعه را مورد بررسي قرار دادند در ادامه فيلم هاي مستندي از بحران هاي زيستي در سراسر جهان و همزمان ارائه توضيحات اساتيد براي حضار به نمايش در آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر